خبرهای کلی

تغذیه‌درمانی برای مدیریت کووید-۱۹ – رویداد برتر

مطالعات نشان داده است که ارتباط مستقیمی بین رژیم غذایی ، سیستم ایمنی بدن و بیماری ناشی از ویروس Covid-19 وجود دارد. افرادی که رژیم غذایی متعادل و سالمی دارند دارای سیستم ایمنی قوی هستند و کمتر از سایرین در معرض بیماری و عفونت هستند.

به گزارش رویداد برتر رویداد برتر وی نوشت: “از ابتدای اولین موارد ویروس کرونا ، مردم در سراسر جهان با یک حقیقت جدید روبرو شده اند ، این زندگی در روزهایی است که هر لحظه ممکن است زندگی آنها به خطر بیفتد.” در این مدت افراد زیادی به ویروس کرونا آلوده شدند که علائم آن از خفیف تا بدون علامت تا شدید متغیر بود. محققان دریافتند که غذاها و ترکیبات غذایی تأثیرات مفیدی بر روی سیستم ایمنی بدن و گیرنده های ACE2 (2 آنزیم مبدل آنژیوتانسین) دارند و در درمان و پیشگیری از بیماران مبتلا به Quid-19 مفید هستند. آنزیم ACE2 به سطح خارجی سلول ها در ریه ها ، رگ های خونی ، قلب ، کلیه ها و روده ها متصل می شود و محل ورود انواع خاصی از ویروس ها مانند Covid-19 به سلول های بدن است.

محققان دریافتند که در چندین مطالعه از ابتدای جهان Covid-19 پروتئین ها ، اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین های A و C ، فیبر غذایی ، سلنیوم و مس ضد التهاب بوده و از التهاب بیماری زا جلوگیری می کند. چربی های قطبی (چربی های آب دوست و چربی دوست) اثرات ضد ترومبوتیکی دارند.

ترومبوز بیماری است که در آن لخته های خون در رگ های خونی سالم تشکیل می شود و این لخته شدن جریان خون را مهار می کند. وقتی لخته شروع به حرکت می کند ، آمبول نامیده می شود. عوارض سکته مغزی ، سکته قلبی ، ایسکمی حاد پاها یا بازوها و ترومبوز شریان کبدی از جمله این عوارض است.

ویتامین E ، آهن و روی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، ویتامین های C ، A و E و اسیدهای چرب امگا 3 اثرات آنتی اکسیدانی دارند.

کربوهیدرات ها باید تا آنجا که ممکن است کاهش یابد زیرا شاخص گلیسمی بالایی دارند و باعث التهاب در بدن می شوند.

مکمل ها برای سالم نگه داشتن بدن شما نیز مورد نیاز هستند ، اما باید بدانید که از کدام ویتامین ها و مواد معدنی کمبود دارید زیرا بدن شما می تواند منجر به بیماری های تغذیه ای بیش از نیاز شما شود. مصرف مواد مغذی کافی می تواند از بیماری های مزمن و همچنین بیماری های ناشی از سوnut تغذیه یا Covid-19 پیشگیری یا درمان کند.

از طرف دیگر ، چاقی ، چربی بیش از حد بدن و توده عضلانی بسیار کم از عوامل خطر برای بیماران مبتلا به Covid-19 است.

ترکیبات فعال زیستی طبیعی که در گیاهان و غذاهای دریایی یافت می شود ، مانند رسوراترول ، اسید ایکوزاپنتائوئیک ، اسید دوکوزاهگزانوئیک ، کپسایسین و کورکومین اثرات ضدالتهابی دارند. رسوراترول ، کورکومین و کپسایسین انواع آنتی اکسیدان ها هستند که اولی در کشمش ، زغال اخته و انگور قرمز یافت می شود و دومی به عنوان ماده موثره زردچوبه است. کپسایسین همچنین در فلفل سبز تند و قرمز به وفور یافت می شود.

اسید ایکوزاپنتائوئیک و اسید دوکوزا هگزانوئیک نیز اسیدهای چرب امگا 3 هستند و در روغن ماهی و مکمل ها یافت می شوند.

علاوه بر این ، به دلیل ارتباط مهم بین فلور روده و ایمنی بدن ، پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها اثر محافظتی بر بدن دارند و می توانند ترکیبات خوبی و امیدوار کننده در درمان تغذیه ای بیماران Quid-19 باشند.

مطالعات نشان داده است که ویروس کرونا ویروس بیشتر افراد مبتلا به سوishedتغذیه ، به ویژه افراد مسن را آلوده می کند. افراد مسن به دلیل مشکلات طعم غذایی ، مشکل در بلع و تحرک ضعیف دستگاه گوارش ، مستعد سوnut تغذیه نسبت به سایر گروه های سنی هستند و در نتیجه Covid-19 ایجاد می شود.

در درمان تغذیه ای بیماران مبتلا به Covid-19 ، بیماران باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند و مکمل های D ، E و فولات مصرف کنند. داشتن رژیم پروتئین بالا و قند بسیار کم نیز در هفته اول بیماری ضروری است. البته بیماران شدید باید در هفته اول بیماری غذاهای کم کالری مصرف کنند. اگر افراد مبتلا به بیماری کرون عمر طولانی تری دارند ، رژیم غذایی آنها باید کالری متعادل باشد – نه خیلی کم و نه خیلی زیاد. مصرف ریز مغذی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی در این بیماران بسیار مثر است.

محققان می گویند استفاده از ترکیبات فعال فعال خاص در درمان بیماری Covid-19 بسیار مهم است و بر سیستم ایمنی بیماران Covid-19 از هر گروه سنی تأثیر مفید و موثری دارد. تغذیه درمانی برای درمان موفقیت آمیز بیماران Covid-19 ضروری است.

توصیه سازمان بهداشت جهانی

به گفته متخصصان سازمان بهداشت جهانی ، برای جلوگیری از بیماری Covid-19 و البته برای درمان سریعتر بیماران ویروسی ، شما باید:

1. غذای تازه و فرآوری نشده بخورید

میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات مانند عدس و لوبیا ، آجیل و غلات سبوس دار ، گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و شیر برخی از مواد غذایی برای خوردن هستند. به جای غذاهای شیرین ، چرب یا شور از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید.

۲. مقادیر متوسط ​​روغن و چربی بخورید

از چربی های اشباع نشده ای مانند ماهی ، آووکادو ، آجیل ، زیتون ، سویا ، کلزا و آفتابگردان استفاده کنید. گوشت های سفید مانند مرغ و ماهی را به جای گوشت قرمز بخورید.

از گوشت های فرآوری شده که سرشار از چربی و نمک هستند خودداری کنید. یک محصول لبنی کم چرب بخورید. تا می توانید از کالاهای پخته شده ، پیتزای سرد ، شیرینی و فست فود خودداری کنید.

در مصرف غذا زیاده روی نکنید تا ویتامین های خود را از دست ندهید.

3. نمک و شکر کمتری بخورید

هنگام پخت و پز ، از مقدار کمی ادویه سدیم و نمک استفاده کنید. از غذاهای حاوی نمک و شکر پرهیز کنید.

از نوشیدنی های گازدار و غیر گازدار مانند نوشابه و آب میوه و همچنین ماست با طعم و ماست پر شکر خودداری کنید.

از میوه های تازه به جای شیرینی ، کیک و شکلات استفاده کنید.

4. به همان اندازه آب بنوشید

آب یک عمر طول می کشد و مواد مغذی و ترکیباتی را به جریان خون در بدن وارد می کند ، دمای بدن را تنظیم می کند و مواد زائد را از بدن خارج می کند. این مایع حیاتی همچنین تحرک مفصل را بهبود می بخشد.

بهتر است روزانه 8-10 فنجان آب بنوشید. همچنین می توانید نوشیدنی های دیگری مانند آب سبزیجات ، آب لیمو رقیق شده در آب و شیرین نشده ، چای و قهوه بنوشید ، اما مراقب باشید که مقدار زیادی کافئین و آب مصرف نکنید.

به گفته متخصصان بهداشت ، تغذیه مناسب می تواند به پیشگیری از بیماری کووید -19 کمک کرده و کمک زیادی به درمان بیماری کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا