خارجی

رمزگشایی از دلایل مرگ بیش از 5 هزار آمریکایی طی یک روز / ساختار درمان آمریکا توان دفاع از مردم در برابر کرونا را ندارد

به گزارش گروه بین الملل آنا ، هنگامی که دانشگاه جان هاپکینز روز شنبه اعلام کرد که حداقل 5304 نفر در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند ، بر اساس گزارش گروه بین الملل آنا ، تعداد مرگ های ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده به 480،748 نفر رسیده است ، بسیاری در داخل و خارج از کشور. و شاید او تعجب کرد که چرا قوی ترین اقتصاد جهان با مشکل روبرو است ، جایی که درآمد سرانه سالانه یکی از بالاترین درآمدها است و چرا با اپیدمی تاج دست و پنجه نرم می کند.

بهداشت و درمان و اقتصاددانان از افزایش تلفات تاج ایالات متحده تعجب نکردند

در همان روز ، با حداقل 99131 مورد جدید ، تعداد ویروس های کرونا در ایالات متحده به 27،489،619 رسید ، این نشان می دهد که هم تعداد موارد و هم تعداد قربانیان دوباره افزایش یافته است.

اگر به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده برگردیم ، دموکرات های حاضر در قدرت به ناچار به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق حمله خواهند کرد و آنها را در برابر ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن بی اثر می دانند ، اما اکنون آب ها در حال سقوط است. ، تصدیق کنید که این مسئله ریشه عمیقی دارد و به سادگی نمی تواند به دوره قبل از کرونا برگردد.

در همین حال ، در 7 فوریه ، جو بایدن در مجلس سنا ، ضمن تصویب بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری ، تصدیق کرد که کارهای زیادی در برابر کرونا نمی توان انجام داد.

وی در سخنرانی های پس از القای خود ، قول کمک به تسریع نیازمندان ، بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، مشاغل ضرر و واکسیناسیون جهانی را داد. بایدن همچنین می داند که سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده نیاز به سرمایه گذاری دارد.

طبقه محروم ایالات متحده باید در این وضعیت ناخوشایند کار کنند ، در غیر این صورت آنها به جای سن از گرسنگی می میرند.

در اواخر ماه دسامبر ، روزنامه نیویورکر گزارشی با عنوان “پرستاران آمریکایی در حال سقوط” هستند ، برای رسیدگی به وضعیت نامناسب بیمارستان های آمریکایی و کمبود کادر پزشکی.

این روزنامه می گوید ، صدها هزار آمریکایی مبتلا به Covid-19 اکنون در بیمارستان ها بستری هستند و تقریباً تعداد پذیرش در بیمارستان در شدیدترین روزهای آوریل و ژوئیه را دو برابر می کنند. تعداد کمی پرستار و پزشک در بیمارستان های ایالات متحده وجود دارد. حداقل نیمی از ایالات کمبود نیرو دارند و در ایالاتی مانند آرکانزاس ، میسوری ، نیومکزیکو و ویسکانسین بیش از یک سوم بیمارستان ها هستند.

نیویورکر ادامه داد که یک پرستار شاغل در یک بخش مراقبت های ویژه معمولاً می تواند به طور همزمان از دو بیمار به شدت مراقبت کند و برخی از آنها همزمان هشت بیمار را معالجه می کنند.

در همین حال ، کادر پزشکی کشور آزرده خاطر هستند. از یک طرف ، آنها به دلیل کمبود نیرو و امکانات قطع شدند و از سوی دیگر ، با هجوم بیماران شریان کرونا ویروس و سایر بیماران.


بیشتر بخوانید:

بدترین رکود اقتصادی در دهه های گذشته در ایالات متحده

وضعیت اقتصادی در ایالات متحده اسفناک است


در اواخر ماه نوامبر ، پرستاران گزارش دادند که در مناطقی از ایالات متحده اعتصاب کرده اند. یکی از پرستاران معترض گفت: “به دلیل ارجاع بیماران حاد کرونا ویروس و کمبود کادر پزشکی و کارکنان بیمارستان ، وضعیت آنها در بیمارستان ها بدتر می شود.”

Trinity Chain ، که 93 بیمارستان در 22 ایالت دارد ، گفت که مردم با نگرانی در مورد اخراج پرستاران با افزایش شیوع ویروس کرونا ، نگران هستند.

سه روز پس از آنکه بایدن برای اولین بار ناتوانی خود را در درمان بیماری عروق کرونا ویروس قلب پذیرفت ، در 10 فوریه ، آنتونی فاوسی ، رئیس مرکز بیماری های عفونی ایالات متحده ، با وجود شروع واکسیناسیون ، از گسترش ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر کمبود وجود دارد خیلی بیشتر.

فاوسی گفت: “اگر بخواهیم به افزایش در دسترس بودن دوزها بر اساس توانایی و ظرفیت تولید واكسن توجه كنیم ، این افزایش عرضه در فوریه و مارس و همچنین در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.” در حال حاضر فاصله بسیار مشخصی بین عرضه و تقاضا وجود دارد که باید کاهش یابد.

با افزایش شیوع ویروس کرونا ، اعضای جامعه نگران استعفا دادن خواهران هستند.

با این حال ، فاوسی دوباره انگشت اشتباه را به سمت دولت ترامپ گرفت ؛ شغلی که امروز دیگر خریداری نمی شود. وی افزود: من فکر می کنم ما می توانستیم قراردادهای محکم تری را برای تولید دوزهای بیشتر با شرکت ها داشته باشیم ، اما اکنون این تمام است و اکنون سعی داریم واکسن را در اسرع وقت تولید کنیم.

فاوسی تلاش های خود را تکرار کرد ، اما تعداد و زمان خاص تجویز واکسن های کرونا را ذکر نکرد.

از طرف دیگر ، اقتصاددانان می گویند مشکل این است که چگونه در بخشهای مختلف سرمایه گذاری کنیم و در نهایت توزیع ثروت انجام شود. در این کشور سرمایه گذاری ها همیشه به منظور دستیابی به سود بیشتر ارتقا یافته اند و اساساً تعریف سرمایه محقق شده است. در حالی که در کشوری مانند کوبا ، که سالها توسط ایالات متحده تحریم شده است ، سرمایه گذاری دولت در درجه اول مراقبت های بهداشتی ، پزشکی ، داروسازی و واکسیناسیون است. برای دهه ها پیدا شده است. به همین دلیل است که وقتی در خیابان هاوانا با تعداد نسبتاً زیادی کلینیک ، مراکز درمانی و بیمارستان ها قدم می زند تعجب می کند ، اما در ایالات متحده تمرکز خود را بر روی خدمات سرمایه گذاری گذاشته اند.

درصد کمی از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را به ساختار بهداشت اختصاص دهید

جایا کومار ، استاد اقتصاد ، در دوره قبل از کرونا گفت که تقریباً دو سوم تولید ناخالص داخلی ایالات متحده به بخش خدمات متصل است ، بیش از 80 درصد جمعیت در بخش خدمات کار می کنند. هرگونه کاهش تقاضا برای خدمات ، بسیاری از مشاغل کشور را از دسترسی به منابع مالی محروم می کند و نتیجه گیری این است که در چنین شرایطی ، تقاضا برای کالاها کاهش می یابد و تولید کنندگان با بحران شدیدی روبرو می شوند.

نیویورکر گزارشی با عنوان “پرستاران آمریکایی در حال سقوط” هستند را در مورد اوضاع نامساعد بیمارستان های آمریکا و کمبود کادر پزشکی منتشر کرده است.

هنگامی که بیشتر کارمندان کشور قادر به کسب درآمد خوب نیستند و تولیدکنندگان و بازرگانان با کمبود درآمد دست و پنجه نرم می کنند ، دیگر نباید انتظار داشت که در بخش گردشگری داخلی و حتی خارجی درآمدزایی کنند و به دولت مالیات بپردازند.

وی ادامه داد: بحران بین المللی همچنین حجم خریدهای خارجی از تولیدکنندگان آمریکایی را به شدت کاهش داده و در برخی موارد آن را به صفر رسانده است.

تلفات تاج

کومار البته افزود که برخی از این مشکلات ماهیتاً موقتی هستند و با پایان بحران تاج کاهش یافته یا از بین می روند ، اما برخی دیگر ریشه می دهند. کسری تجارت خارجی ایالات متحده از دهه 1970 به همین ترتیب بوده است و رفع آن به مدت زمان طولانی و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

اظهارات کومار و همچنین مشکلاتی که ایالات متحده در طی اپیدمی کرونا با آن روبرو است ، نشان می دهد که یا پایگاه سرمایه گذاری در ایالات متحده ضعیف طراحی شده است یا از مالیات های گرفته شده به درستی استفاده نمی شود. گزارش های زیادی درباره از دست دادن شدید تاج در میان افراد رنگین پوست و همچنین خانواده های کم درآمد گزارش شده است. روشن است که طبقه کم درآمد آمریکایی به هر حال باید در این شرایط کار کنند ، در غیر این صورت آنها به جای تاج از گرسنگی می میرند.

علاوه بر این ، شعارهای بورژوایی لیبرالیسم آمریکایی و شعارهای اقتصادی سرمایه داری در این کشور به جای دو بال مساوی ، به یک بال زینتی و منحنی تبدیل شده اند. مسلم است که در این شرایط رانندگی ، تعداد تلفات روزانه از 5000 نفر فراتر می رود. کسانی که بر ساختار مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده نظارت داشتند ، از تعداد عفونت ها و ویروس های کرونا ویروس کرونا تعجب نکردند ، زیرا نتیجه طبیعی برنامه ریزی ضعیف نتیجه ضعیفی است.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا