استان ها

رمزگشایی صحبت‌های تاج در مجلس؛ زمان به سود گزینه‌های ایرانی هدایت تیم ملی می‌گذرد

ضرورت‌های فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی چیست؟

اگر قرار است سیاست فدراسیون فوتبال در قبال نیمکت تیم ملی مثل جام جهانی باشد، باید قبول کنیم که زمان به سود گزینه های ایرانی می‌گذرد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، بیش از دو ماه از روزی که مهدی تاج نام ۵ گزینه را برای هدایت تیم ملی معرفی کرد، می‌گذرد و در این مدت نام‌های دیگری مثل هروه رنار و هکتور کوپر هم بر سر زبان ها افتاد که البته این دومی با قاطعیت از سوی تاج تکذیب شد.(لینک مصاحبه) در میان گزینه هایی که قبلاً رئیس فدراسیون اسم آنها را برده بود به طور قطع علی دایی هیچ شانسی ندارد و برانکو هم چون تحت قرارداد با تیم ملی عمان است از شانس چندان بالایی برخوردار نیست، حتی این مربی بارها تاکید کرده که چون تحت قرارداد با عمان است نمی تواند به تیم ملی ایران بیاید.

 قبل از جام جهانی مهدی تاج با کارلوس کی‌روش قرارداد ماهیانه بست. قراردادی که باعث شد نسبت به تمام دوره های قبل پول  کمتری به  کی روش برسد و به قول معروف در هزینه‌های فدراسیون فوتبال تا حدی صرفه جویی شود، حالا با همان فرمول باید گفت بعید به نظر می‌رسد که سرمربی تیم ملی تا قبل از آغاز سال جدید انتخاب شود. از طرفی هر چه به اردیبهشت ماه و پایان رقابت‌های لیگ برتر نزدیک شویم، شانس حضور مربیان ایرانی روی نیمکت تیم ملی بیشتر می‌شود.

اگر به فرض مثال امیر قلعه نویی را یکی از گزینه های رهبری تیم ملی در جام ملتها بدانیم،او می تواند در پایان اردیبهشت ماه که لیگ تعطیل می‌شود، با فدراسیون فوتبال قرارداد ببندد و بعد از آن هم حدود هشت ماه فرصت دارد تا تیم ملی را برای جام ملتهای آسیا آماده کند. در واقع باید گفت هر چه زمان بگذرد و به سال جدید نزدیک شویم، شانس گزینه های ایرانی نیمکت تیم ملی بیشتر می‌شود مگر آنکه در این فاصله کمتر از دو ماه مانده تا عید نوروز فدراسیون فوتبال یک مربی خارجی را برای تیم ملی انتخاب کند که با اظهارات روز گذشته تاج مشخص است انتخاب سرمربی خارجی ملاحظات و ضرورت هایی دارد که حتما باید لحاظ شود.

 آنچه مسلم است با این شرایط سرمربیان ایرانی مثل گزینه های خارجی شانس بالایی دارند اما به هر حال باید دید مهدی تاج چه تصمیمی برای آینده نیمکت تیم ملی فوتبال ایران اتخاذ می کند؟

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا