خبرهای کلی

نوبت به بررسی داوری جشنواره فیلم فجر رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
“جمال ساداتیان” داور جشنواره فیلم فجر در برنامه “شهر فرنگ” شرکت کرد و گفت 7 فیلم از 16 فیلم شرکت کننده در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر جایزه دریافت نکردند.

در این دور از جشنواره که به طور سنتی در بیست و دومین بهمن به پایان می رسد ، جوایز توسط هیئت داوران 7 نفره اهدا شد.

تهیه کننده و اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره افزود: امسال وقتی سینما و جشنواره تحت تأثیر اپیدمی تاج قرار گرفتند تصمیمات جدیدی گرفته شد.
ساداتیان با بیان اینکه روزانه حداکثر سه فیلم می بینیم ، گفت: “هیئت داوران هر 57 فیلم را دیدند و بعضی از فیلم ها دو بار بررسی و تماشا شدند.”

وی در پاسخ به اینکه چرا 16 فیلم برای جشنواره سیمرغ سودا از جشنواره فیلم فجر امسال انتخاب شده است ، گفت: این جشنواره 16 فیلم را در چارچوبی در نظر گرفته و فیلم های متوسط ​​و عالی را برای سلیقه مخاطبان انتخاب کرده است.
داور جشنواره ساداتیان افزود: “ما سعی کردیم فیلترها را کمی سفت کنیم.” این 16 فیلم واقعاً بهترین بودند. انتخاب برخی از فیلم ها سخت بود. برخی از آنها از دور انتخاب خارج شدند ، بسیار به هم نزدیک بودند و هیئت منصفه مجبور به صدور دیپلم افتخار شدند.

یکی از اعضای هیئت داوران با بیان اینکه برخی از بازیگران مانند “هدیه تهرانی” و “پرویز پرستویی” در این لیست حضور ندارند ، افزود: باید به دیگران و بازیگران جوان فرصت می داد.

وی گفت: رضا عطارانت به عنوان بازیگر اصلی شخصیت اصلی انتخاب شد ، این بازی متفاوت بازیگری در این جشنواره بود.
جمال ساداتیان گفت: انتخاب بازیگران و هر انتخاب دیگر برای جشنواره با موافقت هر 7 داور جشنواره انجام شد.

“مسعود نجفی ، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر ، در مورد نحوه جلب رای مردم صحبت کرد و افزود:” آرا Guest میهمانان ظرف 2 ساعت پس از خرید بلیط جمع می شود. ” بعضی از فیلم ها با 40 درصد تماشا شده اند.

نجفی گفت: “هرکس به انتخاب رأی بینندگان اعتراض کند ، می تواند به اسناد قابل ردیابی اعتماد کند.”

دکمه بازگشت به بالا