خبرهای کلی

بود و نبود جشنواره فیلم فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
دکتر مصطفی جلالی فخر منتقد سینما در گفتگو با “شهر فرنگ” جشنواره فیلم فجر را مهمترین رویداد فرهنگی کشور معرفی کرد و گفت: تقریباً یک سال است که سینما تعطیل است و هنوز سینما اکران نشده است. کرونا سینما را فلج کرد و تعدادی از مشکلات روانی را برای سینما و مردم به وجود آورد.

جلالی فخر افزود: تاکنون جشنواره فیلم فجر حضور سینمای ایران را اعلام کرده و باعث هیجان شده است. جشنواره فیلم فجر امسال هنوز اعلام موجودیت و نشاط صنعت سینمای مس تنفس به دلیل گسترش کرونا است.

وی گفت: “اجازه ندهیم كه هیچ جشنواره ای را برگزار نكنیم بدون اینكه وزارت بهداشت پایان تاج را اعلام كند ، یك اشتباه است ، حتی اگر تعداد قربانیان به زیر آن برسد.”

این متخصص داخلی و منتقد سینما با بیان اینکه سینما در آستانه نابودی است ، گفت: “کرونا علاوه بر فلج کردن سینما ، بر روح و روان مردم نیز تأثیر داشت.” برای برگزاری هر جشنواره فیلم ، باید منتظر پایان رسمی کرونا از وزارت بهداشت باشیم.

دکتر مصطفی جلالی فخر گفت: در شرایط فعلی اپیدمی تاج ، باید بهترین تصمیم برای تعطیلی سینما گرفته شود. اگرچه من از نخستین روزهای فوران تاج (مارس 1998) با ایجاد سینما و تولید فیلم مخالفت کردم ، اما اکنون 110 فیلم ساخته شده اند که مورد توجه قرار می گیرند.
این منتقد سینما گفت: جشنواره باید با حضور یک پنجم مردم برگزار شود.

سعید الهی ، کارشناس سینما با تایید مخالفت دکتر جلالی فخر با جشنواره فیلم فجر گفت: تاکنون جشنواره بهانه ای برای اعلام حضور و ارتقا promotion سینمای ایران بوده است.

مسئول روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در ارتباط تصویری با بیان اینکه 110 فیلم برای حضور در جشنواره اعلام شده است ، افزود: سرانجام بررسی های دبیرخانه جشنواره لیست 62 فیلم را اعلام کرد.

وی گفت: “می توان خاطر نشان كرد كه با تولید 110 فیلم در یك سال گذشته ، سازمان سینمایی به عنوان متولی سینما هیچ تلاشی برای اجرای پروتكل های بهداشتی نداشته و تولید فیلم را متوقف نكرده است.”

“مسعود نجفی” یکی از دلایل انتخاب 62 فیلم برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر (4 تا 9 بهمن 1378) را دریافت مجوز ساخت عنوان کرد.
وی درباره انتخاب 7 داور برای جشنواره فیلم فجر گفت: این داور 62 فیلم منتخب را برای اعلام فیلم های منتخب خود تماشا می کند.
نجفی گفت: پیش بینی می شود در نهایت 20 فیلم برای بهترین فیلم های امسال نامزد شوند.

دکمه بازگشت به بالا