هنر و فرهنگ

هشدار استاندار تهران نسبت به عدم رعایت فاصله گذاری در جشنواره فجر/افزایش بستری ها در روزهای آتی

استاندار تهران در مورد عدم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در جشنواره فجر هشدار داد.

به گزارش رویداد برتر ، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه بررسی عملکرد پروژه شهید سلیمانی در استان تهران گفت: روند بیماران سرپایی در استان تهران افزایش یافته است و از چند روز قبل شاهد افزایش تعداد بستری ها هستیم. افزایش بستری شدن در بیمارستان ، این یک هشدار است که باید در مورد آن هوشیار باشیم.

وی افزود: در تعطیلات پیش رو بخشنامه ای صادر کرده ایم که به غیر از یک مورد خاص که استاندار تصدیق می کند ، موضوعی برای تردد در خارج از استان صادر نشود. البته این سفرها نه تنها بیماری را به استان دیگری می برد ، بلکه بیماری را از استان دیگری به تهران می برد.

استاندار تهران در مورد جشنواره فجر گفت: این جشنواره گویا باید با یک سوم ظرفیت آن برگزار می شد اما متاسفانه روز گذشته شاهد عدم رعایت پروتکل ها در حاشیه جشنواره بودیم. سازمان تبلیغات اسلامی باید مراسم دهه فجر را با حداقل مردم اجرا می کرد ، اما شاهد بودیم 450 نفر به حرم امام رهام رفتند.

وی گفت كه مراسم 22 بهمن فقط به صورت اتومبیل برنامه ریزی شده بود و ما همچنین شاهد بودیم كه هنگام تمدید پیمان بین رئیس جمهور و رئیس مجلس از حرم مطهر ، همه پروتكل ها دنبال می شد. امام بنابراین در تهران هیچ تجمعی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: این هفته در تهران 39 درصد آماری برای نظارت بر مسافت منتشر شد که این ظلم به نیروها و کادر پزشکی است که نباید تلاش آنها را نادیده گرفت. در حال حاضر ، میزان فاصله اجتماعی بین 76 تا 74 درصد است که اگر بتوانیم از نظر مسافت اجتماعی در مترو و اتوبوس پیشرفت کنیم ، بسیار بیشتر خواهد بود.

وی تأکید کرد که وضعیت فعلی مشخص نیست. بسیاری از کشورهایی که ادعا می کنند واکسیناسیون را شروع می کنند ، به طور فزاینده ای آلوده و در حال مرگ هستند. به همین دلیل است که باید برای بلند مدت آماده باشیم. همه ابزارها باید برای کنترل فاصله اجتماعی با هم کار کنند.

محسنی بندپی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در بودجه سال آینده حداقل زیرساخت های بهداشتی که در آن جلسه مورد تأکید قرار گرفت را شامل نمی شود.

وی ادامه داد: “طرح شهید سلیمانی در واقع کمبودهای ما در زیرساخت های بهداشتی را جبران می کند.” شناسایی ، پیگیری ، قرنطینه و حمایت اجتماعی به سیستم بهداشت کمک می کند ، که این نیز در کارهای ارزشمندی که با همکاری مراکز بهداشتی انجام شده است منعکس می شود. ما باید به ادامه طرح کمک کنیم و این طرح باید ادامه یابد.

به گفته بندپی ، اقدامات انجام شده تاکنون و کارهای انجام شده توسط سیستم بهداشت استان تهران و تیم تاج ، از جمله پلیس ، هلال احمر و سایر دستگاه ها به نقطه درخشان رسیده و نیاز به ارزیابی دارد و این یک ترحم برای از دست دادن شرایط مطلوب.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا