خبرهای کلی

رخ زرد صنعت زیر چتر سبز/مازندران در آرزوی صنایع تخصصی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها: مازندران با یک دهه تاخیر در ایجاد صنعت و شهرهای صنعتی نسبت به سایر نقاط کشور روبرو است و صنعت زیر چتر است. سبز، رنگ از دست رفته

گرچه به گفته مسئولان ومتولیان سرمایه گذاری صنعتی در مازندران در سالهای اخیر شتاب گرفته است ، اما هنوز از بخش صنعتی در سایر مناطق کشور عقب است.

در حال حاضر بیش از 41 شهر وجود دارد وناحیه مازندران از زمان محل صنعت دارد خواهید یافت این مناطق صنعتی باید طبق استاندارد انجام شود ، بعضی از این شهرها بدون در نظر گرفتن معیارهای فنی به مرور ساخته شده اند.

قیمت زمین ، محدودیت های زیست محیطی و موانع قانونی در مازندران منجر به رشد شده است وجهش صنعت استان یک دهه عقب مانده است در حالی که سرانه صنعت در استان نسبت به مناطق دیگر کمتر است و مناطق صنعتی به سختی به سه هزار هکتار می رسد.

قیمت زمین ، محدودیت های زیست محیطی و موانع قانونی در مازندران منجر به رشد شده است وجهش صنعت استان با یک دهه تاخیر روبرو است

در حال حاضر 2769 قرارداد صنعتی در شهرداری ها منعقد شده است ونواحی صنعت مازندران با ظرفیت 66000 نفر تأسیس شد ، اما بیش از 1056 واحد صنعتی فعالیت داشتند. و دیگر معلول.

مازندران به دلیل روابط با کشورهای همسایه خزر و همجواری با پایتخت هنوز نتوانسته است نقش خود را در تولید و اقتصاد ایفا کند. سال دیگر تمام شد و سودمندی حذفش کن

صنعتگران مازندارا ثبات نرخ ارز نداشتند و مواد اولین مشکل ذکر شد و اقدام مناسب در این زمینه درخواست شد. کمبود اسناد مالکیت و همچنین ارتباطات از راه دور و فیبر نوری یک چالش اضافی برای فعالان اقتصادی مستقر در سایت های صنعتی است.

مهدی گلچوب در مصاحبه ای با آنلاین ، مدیر ارشد اقتصادی استانداری مازندران ، با اشاره به نقش مهم تأمین مالی در جهش تولید ، در بهبود فضای کسب و کار وکار این یکی از عملکردهای صنعت است و بیان می کند که منابع مختلفی برای حمایت از تولیدکنندگان در دسترس است تحت نظر گرفتن بسته رونق تولید به صورت بسته بندی بیان شده است و آنها می گویندتبصره 18 همچنین فرصتی را برای متقاضیان فراهم می کند تحت نظر گرفتن ساخته شده

گلچوب به مشکل سند مالکیت صنعتی اشاره کنید واضافه کرد گفت: سند مشترک یکی از چالش های صنعتگران است و این موضوع در جلسات مختلف مورد بحث قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مازندران به شهرهای خاصی نیاز دارد ، افزود: در مناطقی که محصولات خام داریم باید شهرهای تحول وجود داشته باشد و یک متخصص باید ایجاد شود

شهر سرمایه گذاری در حال ساخت است

او چهار شهر اتحادیه ایجاد کرد رااز وی برنامه های دیگری را تدوین کرد و گفت: ایجاد یک شهر سرمایه گذاری ویژه با مشارکت کشورهای مختلف ، شهر پیشه وری و جهانگردی این برنامه دیگری است.

نقاط ضعف در زیرساخت های صنعتی مانع توسعه صنعتی در مازندران می شود و مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران گفت 441 پروژه در هفت سال گذشته در شهرهای صنعتی اجرا شده است. ونیازها بیایید اقدامی کنیم

وی اظهار داشت که پروژه هایی مانند پالایشگاه ها وگازرسانی جزو وی دارای اولویت است ، افزود: در حال حاضر 14 سکونتگاه وجود دارد ونواحی صنعت به شبکه گاز متصل شده است.

وی از تعدد سکونتگاه ها به عنوان یکی از مشکلات استان یاد کرد و اظهار داشت: باید در راستای توسعه سکونتگاه های مناسب و ایجاد سکونتگاه های بزرگ پیشرفت صورت گیرد.

موسوی اظهار داشت: این قانون خدمات واحدهای خدماتی را می طلبد رسان وی گفت: ایجاد زیرساخت ها یکی از مهمترین برنامه ها است.

وی با بیان اینکه 1745 واحد در شهرها مورد استفاده قرار گرفت ، اظهار داشت: کمتر از 30 درصد این واحدها غیرفعال هستند.

وی با اشاره به احداث بزرگترین شهر صنعتی در قسمت شرقی استان افزود: با اتمام این شهر صنعتی هزاران هکتار به سطح صنعتی استان اضافه می شود.

کمبود قطعات ویژه صنعتی چالش دیگری است که صنعت مازندران با آن روبروست و از این نظر 40 هکتار زمین برای خواص ویژه کشاورزی است. دامنه آماده شده و هنوز جالی جای خالی این صنایع در استان احساس می شود.

مازندران به شهرهای صنعتی در حال تغییر نیاز دارد

منصور علی زارعی ، رئیس هیئت نمایندگان مازندران در گفتگو با آنلاین ، تأکید کرد از همین رو وی گفت: “ما باید فعالیت های مناسب را برای بخش خصوصی و واحدهای صنعتی فراهم كنیم.” “ما نیاز به ایجاد سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنایع مختلف ، از جمله پرورش آبزیان داریم.” ومرکبات برای اطمینان از.

او شهرهای صنعتی را صدا کرد وتبدیلی این نیاز به پیشرفت در استان دارد ، شهرهای خاص کشاورزی از جمله نیازهای استان است و آنها گفتند که یک برنامه در این زمینه مورد نیاز است. طراحی شده ونیازسنجی بودن.

زارعی یادآور شد که ما نیاز به ایجاد یک شهر کشاورزی و تخصصی در استان و ایجاد فضا برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه تحول داریم.

بالاابودن تملک واحدهای صنعتی در شهرهای صنعتی مازندران یکی دیگر از مشکلات و مانعی است که باید با آن روبرو شد و در دو سال اخیر بیش از 100 واحد تملک شده در این مناطق احیا و تخریب شده است.

بخش صنعتي مازندران در حال حاضر در مجموع حدود 100000 نفر اشتغال دارد و 2400 واحد از واحدهاي صنعتي به غير از شهرهاي صنعتي مجاز به بهره برداري هستند.

دکمه بازگشت به بالا