خارجی

اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آماده گسترش همکاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (شورای همکاری خلیج فارس) روز دوشنبه در مسکو با شیخ صباح الخالد الحمد الصباح است.

طبق این بیانیه: دو طرف بر علاقه خود به توسعه همکاری بین روسیه و شورای همکاری خلیج فارس به منظور پیشبرد پروژه های سودمند متقابل و حل اختلافات در منطقه خلیج فارس تأکید کردند.

لاوروف و نخست وزیر کویت در مورد چشم انداز توسعه روابط بین دو کشور ، از جمله تقویت همکاری در تجارت ، اقتصاد و سرمایه گذاری ، گفتگو کردند.

در این مکالمه تلفنی اهمیت حفظ سرعت مثبت همکاری های تجاری بین روسیه و کویت و همچنین اهمیت مبادله هیئت ها و ادامه روابط فرهنگی و انسانی با بهبود اوضاع اپیدمیولوژیک برجسته شد.

در تابستان سال 2019 ، روسیه طرح امنیتی خلیج فارس را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد.

لاوروف اخیراً گفت: “ما بیش از 20 سال برای تأمین امنیت خلیج فارس نظریه پردازی کرده ایم.” ما تلاش می کنیم رویکرد خود را در این زمینه مدرن کرده و یک سال و نیم پیش رویکرد جدید خود را برای تأمین امنیت خلیج فیضی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در اکتبر سال 2020 جلسه ای را در مورد تئوری امنیت روسیه برای خلیج فارس برگزار کردیم که اگر این طرح موفق شود و تئوری امنیتی خلیج فارس اجرا شود ، منجر به تقویت صلح در این منطقه مهم جهان خواهد شد.

وی یادآور شد که ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، پیشنهاد اجلاس پنج عضو شورای امنیت و همچنین ایران و آلمان را داشت. در صورت تحقق این چشم انداز ، ما آماده عمل خواهیم بود و صلح پایدار در خلیج فارس برقرار می شود.

311311

دکمه بازگشت به بالا