سلامت و دانش

ظرفیت تخت‌های کرونایی بیمارستان‌ها؛ تکمیل/ شیوه جدید پذیرش بیماران در مراکز درمانی

یکی از اعضای کمیته علمی مرکز مبارزه با فساد کرونا وضعیت فعلی این بیماری در کشور را بسیار بحرانی توصیف کرده و با اعلام پر بودن تخت های بیمارستان به دلیل زیاد بودن تعداد بیماران ، روش جدید پذیرش بیماران را تشریح کرد.

دکتر مسعود مردانی در گفت وگو با رویداد برتر ، با اشاره به روند رو به رشد بیماری عروق بیماری کرونا قلب در کشور ، گفت: “این روند کاملاً مشهود است و متاسفانه طبق پیش بینی های قبلی قرار است نرخ مرگ و میر افزایش یابد.”

وی با تأکید بر پر بودن تخت های بیمارستانی گفت: بنابراین مراکز حاد تنفسی و مراکز درمانی سرپایی سرپایی در مجتمع های بیمارستانی تاسیس شده اند که در آن تخت های بیمارستانی و داروهای حیاتی مانند RamedSavier بیمار را با شریان بیماری کرونا تزریق می کنند ؛ در بیمارستان های دیگر هیچ کجا نیست برای پذیرایی از بیماران

وی افزود: این مراکز در بیمارستان های تهران راه اندازی شده اند و طبق بخشنامه بیمارستان های شهر نیز می توانند همین کار را انجام دهند. به این ترتیب داروهای درجه یک با دفترچه بیمه و با قیمت مناسب در اختیار بیمار قرار می گیرند تا دارو در بازار آزاد خریداری نشود ؛ زیرا ممکن است سلامت این داروها در بازار آزاد زیر سوال برود. زمان انتخاب بیمارستان و متخصص وقت نرسیده است ، ممکن است انتخاب امکان پذیر نباشد و مجبور شوند به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: همه افرادی که نیاز به درمان در بیمارستان دارند اما جایی برای بستری ندارند در این مراکز پذیرش می شوند ، معاینات یا عکس های لازم از وی گرفته می شود و در صورت لزوم تحت درمان بیمارستانی قرار خواهیم گرفت. اگر گزینه های اکسیژن و تزریق در خانه وجود داشته باشد ، ما بقیه دارو را در خانه به او می دهیم و اگر این امکان وجود ندارد ، او می تواند روز بعد دوباره به مرکز پزشکی برود ، دارو را دریافت کند و برود. با این کار ، ما در حدود 100-150 نفری را که روزانه باید به صورت سرپایی در بیمارستان بستری شوند ، درمان می کنیم. تخت های بیمارستان پر است و اگر مثلاً فرزند خودم بیمار شود دیگر جایی برای او نیست.

وی افزود: عمدتا به دلیل اینکه مراکز درمانی بیماران بیمارستانی را پذیرش نمی کنند ، بیماران شریانی بیماری کرونا که به ما مراجعه می کنند مسلماً پیشرفته تر از گذشته هستند. اکنون بیشتر بیمارانی را می بینم که در خانه مداوا شده و به بیمارستان نیامده اند. در بعضی موارد ، بیش از 50٪ سطح ریه تحت تأثیر قرار می گیرد. این افراد همان افرادی هستند که در بخش مراقبت های ویژه یا بخش عادی بستری شده اند و از آنجا که هیچ مکان بیمارستانی نبود ، آنها نیامده اند و باید اینگونه با آنها درمان شود.

وی پاسخ داد ، ادامه روند معالجه در منزل و عدم درمان در بیمارستان ، “البته ، هیچ شرایط ایده آل برای بیمارستان خانگی وجود ندارد ، اما وضعیت فعلی ما باید با زمان جنگ مقایسه شود.” در حال حاضر ، وضعیت بیماری در کشور بحرانی و حتی فوق بحرانی است. از طرف دیگر ، ما تجربه صومعه های کرونا را داریم ، اما مردم از این صومعه ها استقبال نکردند. رفتن به خانه برای بیمارانی که علائم کمی دارند خوب است ، اما مشکل بعدی ما این است که این افراد افراد دیگر را در خانه بیمار می کنند. اکنون یک بیمار مبتلا به بیماری بیماری کرونا قلب می تواند همزمان هفت نفر دیگر را بدست آورد.

وی در مورد وضعیت بیماری در روزهای آینده تصریح کرد: مطمئناً تعداد مرگ و میرها از تعداد فعلی بیشتر خواهد بود و اگر تعطیلات پیش رو جدی گرفته نشود ، بیماری در کشور افزایش می یابد تا زمانی که اپیدمی فروکش کند یا خدا ما را یاری کند. “

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی کرونا گفت: “طبق وزارت بهداشت ، متأسفانه میزان پایبندی به پروتکل های بهداشتی حدود 58 درصد است.” استفاده از ماسک به تنهایی کافی نیست و حفظ فاصله اجتماعی بسیار مهم است. اگرچه اکنون اعلام شده است که ارتباطات از راه دور باید در دفاتر اجرا شود ، اما آنچه در بانک ها ، ادارات دارایی ، دادگستری و غیره اتفاق می افتد را بررسی کنید. بهترین کار اکنون بستن چنین مرکزی است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا