خبرهای کلی

لزوم توسعه روابط ایران و روسیه بدون تاثیرپذیری از فشار‌های خارجی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، آقای روحانی روز سه شنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به توسعه همکاری های منطقه ای با هدف ارتقا peace صلح و ثبات است. یک گام استراتژیک علیه یکجانبه گرایی ایالات متحده و دخالت در امور منطقه ای.

وی بر لزوم حفظ امنیت ، صلح و ثبات در منطقه و لزوم حفظ امنیت در منطقه و لزوم توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و روسیه با توجه به پایان منطقه تأکید کرد. تحریم های تسلیحاتی در اکتبر گذشته.

رئیس جمهور با ارزیابی موقعیت و حمایت مسکو از مذاکرات هسته ای بر ضرورت ادامه تلاش ها برای حفظ و احیای مجدد شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک توافق نامه چند جانبه بین المللی که به عنوان الگویی برای حل مشکلات از طریق مذاکرات و دیپلماسی تأکید کرد ، تأکید کرد. امروز ایالات متحده و سایر کشورهای جهان به این نتیجه رسیده اند که فشار حداکثر شکست خورده است و تنها راه بازگشت ایالات متحده به برجام لغو تحریم ها است. آقای روحانی افزود: اقدام دو کشور در این زمینه دیدگاه مشترکی را در مورد مسائل بین المللی از جمله برجام و حتی امروز نشان می دهد تا بتوانیم برجام را احیا و فعال کنیم ، قطعاً همکاری های دو کشور بسیار م effectiveثر است.

وی تأکید کرد: در واقع ، ما می خواهیم فضا و روابط به تعهدات و توافقات سال 2015 برگردد و همه شرکت کنندگان شورای امنیت سازمان ملل متحد قول ها و گفته های خود را تحویل دهند و هر آنچه که در آن زمان توافق شده بود ، ما نمی خواهیم کمتر از “ما می خواهیم بیش از این دست یابیم.

آقای روحانی با اشاره به مشکلات و بحران های منطقه ای از جمله بحران یمن و سوریه ، بر لزوم ادامه همکاری و تبادل نظر بین ایران و روسیه به عنوان دو کشور با نفوذ منطقه برای حل بحران ها و مشکلات منطقه تأکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به همکاری های سیاسی و منطقه ای خوب بین دو کشور ، بر لزوم تقویت روابط اقتصادی و احداث دو نیروگاه نفت ، انرژی و حمل و نقل و هسته ای در بوشهر و همچنین ساخت نیروگاه ها و ایزوتوپ ها برای شرکت های خصوصی.

وی در این جلسه با اشاره به موفقیت روسیه در تولید تاج و واکسن ، به تسریع در حمل و نقل واکسن این کشور به ایران اشاره کرد و بر لزوم تسریع در راه اندازی خط تولید مشترک واکسن در کشورمان تأکید کرد. کشور.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با بیان اینکه دو کشور مصمم به توسعه و تعمیق روابط هستند و اراده قوی دارند ، افزود: توسعه همکاری های مسکو – تهران از جمله همکاری های فنی و دفاعی محدود نیست.

وی درباره مذاکرات هسته ای اخیر در وین و تمایل ایالات متحده برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل گفت: “ایران و روسیه اهداف مشترک و نزدیک در همکاری های منطقه ای و بین المللی دارند.” و در مورد وضعیت کامل ایالات متحده به سازمان ملل شورای امنیت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را تصویب کرد تصمیم خود را اجرا کنید و به تعهدات خود در این کشور عمل کنید.

وی افزود: از نظر ما كاملاً غیرضروری است كه از ایران بخواهیم شرایط جدید را در چارچوب برجام بپذیرد یا گامهایی فراتر از تعهدات خود در برجام بردارد.

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که هرگونه اسناد اضافی یا تکمیلی در مورد موضوعات مختلف ، از جمله توسعه منطقه ای یا نظامی ، می تواند خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل و با هدف تأمین امنیت در منطقه و خلیج فارس به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. کشورهای منطقه ای

سرگئی لاوروف همچنین با تأکید بر اینکه روسیه در اجرای و اجرای توافق نامه های توسعه روابط جدی است ، پروژه های مشترک بین دو کشور را به سرعت و با جدیت دنبال خواهد کرد ، بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط بین تهران و مسکو تأکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا