خبرهای کلی

واگذاری مدیریت سهام عدالت به مردم

به گزارش ایرنا ، “حسین فهیمی” امروز (چهارشنبه) با اشاره به مراحل مختلف آزادسازی سهام قضایی ، افزود: سهام قضایی در سال 1999 تا حدودی تحت تأثیر نوسانات بازار سرمایه قرار گرفت ، بنابراین اهمیت ، اندازه و اندازه آنها کمتر دیده می شود. “اما فراموش نکنیم که طرح آزادسازی سهام عدالت یک طرح تاریخی و ملی برای بازار سرمایه بود که اجرا شد.

فهیمی خاطرنشان کرد: “یک سهامدار معادل پنج برابر لیست خود در بورس اوراق بهادار در 50 سال گذشته ، طبق این طرح و پس از انتشار سهام قضایی ، سهامدار وارد این بازار شده و این افراد توانسته اند لذت ببرند حقوق سهامدار آنها. “

وی با اشاره به اینکه در انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت حفظ شده است ، افزود: در ششمین مرحله آزادسازی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت ، ما به انتخاب هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت رسیده ایم. .

گام های آزادی عدالت

فهیمی خاطرنشان کرد: دستور آزادی سهام عدالت توسط رهبر معظم انقلاب در تاریخ 9 اردیبهشت سال 1378 صادر و ابلاغیه وی برای اجرا به مسئولان بازار سرمایه تحویل داده شد.

سخنگوی سهامداران عدالت افزود: “طرح سهام عدالت لیبرتی طرح بزرگی بود و برای اینکه مردم در برنامه خود از حقوق خود برخوردار شوند ، ما مجبور به سازماندهی جهاد شدیم.”

وی با بیان اینکه اولین گام در آزادسازی سهام قضایی کمتر از یک ماه به طول انجامید ، در تاریخ 30 ژوئن 1999 گفت: در این مرحله تعداد افرادی که روش سهام مستقیم را انتخاب کردند و به 19 میلیون نفر رسید 36 سهامدار شرکت شدند.

ثبت و فروش 30٪ سهام شرکتها در سیستمهای بورسی

فهیمی اظهار داشت: مرحله اول این بود که در سیستم بورس اوراق بهادار وارد شدند و در مرحله دوم سهامداران توانستند 30 درصد سهام خود را در بازار بفروشند.

سخنگوی دادگستری آزادی با اشاره به احتمال فروش 19 میلیون سهامدار که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کردند ، اظهار داشت: “سیستم های بورس اوراق بهادار برای فروش سهام با استفاده از روش تجمیع سفارشات که برای اولین بار توسط سهام استفاده شد ، راه اندازی شده اند. تبادل.”

به گفته وی ، اجرای این سیستم وظیفه بزرگی بود که به مرحله عملیاتی رسیده بود. بنابراین فازهای اول و دوم سهام قضایی از این طریق انجام شد.

تعریف مسئولیت سهامداران غیرمستقیم سهام قضایی

فهیمی به مرحله دوم آزادسازی سهام قضایی اشاره و اظهار داشت: در مرحله سوم به 30 میلیون سهامدار رسیدیم که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کردند.

“در این مرحله ، شرکت های سرمایه گذاری استانی از نظر سرمایه و حقوق صاحبان سهام تغییر ساختار یافته اند ، به این معنی که به جای تعاونی ، مردم استان های مشمول حقوق صاحبان سهام در شرکت ها سهامدار شده اند و در این مورد سرمایه و ساختار سهام عدالت افراد “- او گفت. تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه براساس اقدامات انجام شده سرمایه جدیدی ثبت شد ، دارایی ها بین سهامداران توزیع و در سامانه های بورس درج شد ، افزود: بسیاری از افراد بدنبال وضعیت سهام خود در بازار بودند که علی رغم تلاش ها ، مردم می توانند انجام دهند از طریق یک پورتال. “Sahamedalat.ir اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت و قیمت سهام خود را از طرف

پذیرش و معامله شرکت های سرمایه گذاری استانی

فهیمی خاطرنشان کرد: در مرحله چهارم به سطح پذیرش و فرصت شرکت های سرمایه گذاری استانی رسیدیم و نماد شرکت ها با مقررات لازم بازگشایی شد و فرصت فروش به این شرکت ها به استثنای پنج شرکت تأمین شد .

سخنگوی آزادسازی سهام قضایی افزود: “در پایان دسامبر سال 1999 ، چهار مرحله از انتشار سهام قضایی به پایان رسیده بود و به مرحله مدیریت رسیده بود و موفقیت آمیز بود.”

دکمه بازگشت به بالا