اقتصادی

کشت ۷۵۰۰ هکتار چغندرقند تا پایان اردیبهشت/پیش‌بینی تولید ۴۰۰ هزار تنی

رویداد برتر / لرستان معاون توسعه تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری 7 هزار و 500 هکتار از زمین های قابل کشت این استان زیر کشت چغندرقند قرار می گیرد ، گفت: پیش بینی می شود 400 هزار تن محصول از این محصول برداشت شود محوطه.

جواد صالحیان در گفت وگو با رویداد برتر ، با اشاره به کشت 7 هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی توسط چغندرقند اظهار داشت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 6500 هکتار بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 350 هزار تن چغندر قند در استان برداشت شده است ، گفت: پیش بینی می شود امسال این میزان به 400 هزار تن چغندرقند برسد.

صالحیان اظهار داشت: کیفیت چغندر قند تولیدی در لرستان 5 درصد است که از نظر خلوص و تولید پنجمین استان کشور است.

معاون توسعه تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: متوسط ​​تولید چغندر قند در کشور 51 تن بوده که این میزان در استان 55 تن است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به ازای خرید هر کیلوگرم 16 درصد چغندرقند با 650 گوجه فرنگی ، اظهار داشت: این رقم امسال 92 درصد افزایش یافته و هر کیلوگرم چغندرقند با 1250 گوجه فرنگی خریداری شده است.

صالحیان مقام پنجم کشور را از نظر تولید چغندر قند در لرستان تصریح کرد: بسته به شرایط آب و هوایی در شهرهای مختلف ، تاریخ کشت چغندر قند از اوایل اسفند تا پایان ماه مه ادامه دارد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا