خبرهای کلی

اشتباه باورنکردنی اسکوچیچ در اردوی تیم ملی

دربی امروز تبریز با یک اتفاق غافلگیرکننده و حیرت انگیز همراه بود: حضور محمدرضا اخباری در دروازه تراکتورسازی.

به گزارش رویداد برتر تمرین سوم در حالی که محمدرضا اخباری یکی از چهار دروازه بانی بود که اسکوچیچ به اردوی تیم ملی دعوت شد ، اما امروز با کمال تعجب در دروازه تراکتورسازی ایستاده بود ، به این معنی که این دروازه بان با اجازه سرمربی تیم ملی اردوی تیم ملی را ترک کرد. اسکوچیچ بعید است چنین اتفاقی در دوران مربیگری کارلوس کی روش رخ داده باشد و ترک یک بازیکن در اردوی تیم ملی برای انجام یک بازی باشگاهی و بازگشت به اردو عجیب است.

علاوه بر عجیب بودن پرونده ، اخبار دروازه تراکتورسازی با زیر سوال بردن نظم و انضباط تیم ملی مورد توجه قرار می گیرد. چند روز پیش ، اسکوچیچ در مصاحبه ای گفت که بیش از هر چیز از بازیکنانش نظم می خواهد. تحت هر شرایطی ، او مجبور بود نظم و اصول اردوگاه خود را حفظ کند و در صورت زیر سوال بردن اقتدار یا نظم خود در تیم ملی ، اجازه ندهد آبرو و اعتبار او در بین بازیکنان خدشه دار شود.

ممکن نیست سرمربی تیم ملی از یک بازیکن نظم و انضباط بخواهد و نظم تیم ملی را نقض کند. اگر اسکوچیچ خودش با این موافق باشد ، باید گفت که او یک اشتباه اساسی در میانه تیم ملی انجام داد ، و اگر سازمان لیگ به طرز عجیبی برنامه ریزی شده بود و اصرار داشت دربی تبریز در میانه تیم ملی برگزار شود. به مربی تیم ملی فشار بیاورید ، دوباره می توان گفت که اختیارات سرمربی تیم ملی زیر سوال رفته است. اسکوچیچ مجبور شد آنقدر خود را در اردوی تیم ملی حبس کند که هیچ اقوامی نتوانست به آن راه پیدا کند و هیچکس نتواند اردو را ترک کند.
حالا با این اتفاق چه تضمینی برای محله نشدن تیم ملی وجود دارد و چگونه می توان از انضباط در اردو اطمینان حاصل کرد؟ برخی از رویدادها مانند امروز ممکن است در آینده تیم ملی تأثیرگذار نباشد ، اما تأثیر زیرپوستی آن بسیار مخرب و نمادین خواهد بود.

جدا از آن ، علاوه بر زیر سوال بردن اعتبار تیم ملی در این شرایط حساس و در روزهای قبل از بازی های مهم تیم ملی ، این فاصله از اردوی تیم ملی نتایج خوبی برای محمدرضا اخباری به همراه ندارد به نوعی اعتبار این دروازه بان نیز بازی شد.
ترک اردو با اجازه مربی تیم ملی برای انجام یک بازی باشگاهی این تصور را ایجاد می کند که حضور این دروازه بان در تمرینات تیم ملی برای مربی تیم ملی اهمیت چندانی ندارد و به تعبیری توهین به این بازیکن است . بالاتر از این توهینی است که ناخودآگاه به تیم ملی و شهرت آن نسبت داده می شود و به راحتی قابل جبران نیست.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا