ورزش

اگر استقلال و پرسپولیس مشکلی نداشتند، تا کنون بارها وارد بورس شده بودند / هرکس این ۲ باشگاه را بخرد، پول خود را در چاه ویل رها می‌کند

به گزارش شفاف ، امیررضا واعظی آشتیانی ، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال وی درباره خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس و ورود آنها به بازار سرمایه گفت: وزارت ورزش و جوانان فرصت های خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس را از دست داد و فقط شعارهای سیاسی در خصوصی سازی این دو در نظر گرفته شد. باشگاه ها ون. در واقع ، اگرچه بازی های سیاسی در این زمینه انجام شده است ، اما هیچ اقدامی برای دستیابی به این مهم انجام نشده است. طرح خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس از همان ابتدا در دولت یازدهم کلید خورده و تا به امروز تکمیل نشده است. ورود باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بورس و بازار سرمایه یکسان بود و در این رابطه باید س manyالات زیادی از مسئولان پرسید که چه شرایطی برای عرضه سهام این دو باشگاه ایجاد شده است. تبادل؟ آیا عملکرد و تأثیرگذاری دو باشگاه به جایی رسیده است که بتوان به آنها اعتماد کرد؟

اگر استقلال و پرسپولیس مشکلی نداشتند بارها وارد بورس می شدند

وی افزود: من بارها گفته ام كه ​​باشگاه های استقلال و پرسپولیس ضررهای زیادی دارند ؛ درآمد و هزینه ها خود نشان می دهد كه آنها قادر به مدیریت این دو باشگاه نیستند. مدیران استقلال و پرسپولیس نمی توانند امور باشگاه را اداره كنند ؛ نه ذکر کنید که آنها می خواهند وارد بورس یا بورس و بازار سرمایه شوند. این امر تاکنون چنین نبوده زیرا اسناد مورد نیاز دو باشگاه برای شرکت در بازار سرمایه از دست رفته است. مقامات وزارت ورزش و جوانان و مسئولان بورس از این نظر اختیارات کاملی دارند. اگر باشگاه های استقلال و پرسپولیس مشکل مالی نداشتند ، امروز بارها وارد بورس می شدند.

واعظی آشتیانی گفت: مسئولان بورس اوراق بهادار همچنین انتظار دارند فضایی مناسب برای کار باشگاه های استقلال و پرسپولیس فراهم کنند تا در آینده توسط سرپرستان سرزنش نشوند. مشکلات این دو باشگاه از دید نمایندگان سازمان ذکر شده پنهان نیست و آنها می دانند چه مشکلاتی مانع از حضور این دو باشگاه در بازار سرمایه می شود. ساختن یک استادیوم از طرف یک باشگاه و افزایش دارایی های این باشگاه برای باشگاه سودآور نیست. زیرا بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها می توانند دارایی خوبی داشته باشند اما درآمد خوب و سودآوری خوبی ندارند.

وی ادامه داد: ما سالهاست که می گوییم وزارت ورزش و جوانان باید در این زمینه پاسخگو و شفاف باشد. توضیح اینکه وقتی آنها می گویند ما جلسه ای بین این دو باشگاه برگزار کردیم. چرا باشگاه ها عملکرد مالی یک ساله خود را نیز منتشر نمی کنند؟ چرا آنها همیشه حاضر نیستند در این مورد شفاف باشند؟ چرا افکار عمومی را محرم نمی دانند؟ چرا آنها همیشه به دنبال اتفاقات پشت صحنه هستند؟

آشتیانی: استقلال و پرسپولیس تاکنون مشکلی نداشته اند ، آنها وارد بورس شده اند.  هرکس این دو باشگاه را بخرد ، پول خود را در چاه ویل خواهد گذاشت.

موضوع خصوصی سازی سرخابی ، نگرانی های اجتماعی را برای دولت بعدی ایجاد می کند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره اینکه آیا باشگاه های استقلال و پرسپولیس می توانند در بازار سرمایه موفق باشند ، گفت: باید ببینیم این دو باشگاه درآمد اساسی دارند و می توانند سود کسب کنند یا خیر. فرض کنید همه خوب پیش رفتند و این دو باشگاه وارد بازار سرمایه شدند و 15٪ سهام آنها توسط خریداران سهام خریداری شد. آیا دادن سود به سهامداران در پایان سال سودآوری دارد؟ این دو باشگاه در پایان هر فصل با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند. بنابراین اگر منطقی به آن نگاه کنیم ، متوجه خواهیم شد که خط مشاغل فقط یک شعار است و هیچ عملی در آن وجود ندارد. همین مسئله خصوصی سازی و پیشنهاد سهام استقلال و پرسپولیس نگرانی های اجتماعی را برای دولت بعدی ایجاد می کند. در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید تحقیق کنند که چرا این دو باشگاه خصوصی نشده اند. آنها باید بررسی کنند که چرا این باشگاه ها نمی توانند بستر مناسبی را فراهم کنند! از همه مهمتر ، طی سالهای گذشته ، مدیران نامناسب پیش قدم این دو باشگاه شده اند که خسارات زیادی به آنها وارد کرده است.

هر کسی که این دو باشگاه را خریداری کند ، پول خود را در Chaville ترک خواهد کرد

واعظی آشتیانی با اشاره به سو mis مدیریت باشگاه های استقلال و پرسپولیس در خصوص خصوصی سازی این دو باشگاه گفت: هرکسی این دو باشگاه را بخرد پول خود را در چاه ویل خواهد گذاشت ؛ زیرا او نمی داند چه خواهد شد در آینده اتفاق می افتد. اسپانسرهای دو باشگاه حامیان دولت هستند. در واقع ، اگر دولت و وظیفه در اولین و غیره نباشد ، پس چه کسی چنین مبالغی را به این باشگاه ها پرداخت می کند؟ باز هم درآمد آنها و هزینه ها ناشناخته است و توازن مالی باشگاه وجود ندارد. این نشان می دهد که در این دو باشگاه کارآیی وجود ندارد.

آشتیانی: استقلال و پرسپولیس تاکنون مشکلی برای عمومی شدن نداشته اند / هرکس این دو باشگاه را بخرد پول خود را در چاه ویل خواهد گذاشت

هواداران استقلال و پرسپولیس هزینه باشگاه هایشان را نمی پردازند تا نتوانند مدیریت کنند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در مورد عملکرد دو باشگاه کمک مالی به هواداران گفت: وقتی باشگاه های استقلال و پرسپولیس از هواداران خود درآمد کسب می کنند ، مشخص است که آنها تا چه حد در مشکلات مالی غرق شده اند. اینکه می توان با این مشکلات وارد بورس شد ، خیالی است. هواداران استقلال و پرسپولیس هر چقدر تیمشان را دوست داشته باشند ، باز هم هزینه بی لیاقتی سران دو باشگاه را پرداخت نمی کنند. آیا مردم از پول خود برای کمک به سران بی کفایت باشگاه استفاده کردند؟ این واقعیت که باشگاه های استقلال و پرسپولیس ، با تصور اینکه 30 تا 40 میلیون هوادار دارند ، هر کدام هزار تومان می پردازند ، فلان و فلان ؛ آدرس اشتباهی به مردم می دهد.

وی افزود: اگر این دو باشگاه قادر به حضور در بورس هستند ، چرا در جریان بحث های مالی ، کاسه را برداشتند و از هواداران کمک خواستند؟ قبل از اینکه مدیرعامل استقلال شوم ، هواداران از من خواستند که به باشگاه کمک مالی کنم. اما جالبتر اینکه در یک سال 120 هزار تومان جمع شد. بنابراین مردم هزینه ناکارآمدی رهبران را پرداخت نمی کنند.

مشاوران خارجی چیزی غیر از بدهی برای اتحادیه فوتبال نخواهند داشت

در مورد عزیزی خادم ، رئیس اتحادیه فوتبال ، که مشاوران خارجی را برای بهبود وضعیت فوتبال در کشور ما استخدام می کند ، واعظی آشتیانی گفت: “چرا اتحادیه فوتبال رابطه خود را با دانشگاه تقویت نمی کند؟” مانند صنعتی که با دانشگاه رابطه دارد. رابطه بین انجمن فوتبال و دانشگاه را بهبود ببخشید. اتحادیه فوتبال دلیلی برای مشارکت مشاوران خارجی در اداره فوتبال کشور ندارد. بنابراین ، عزیزی خادم چه زمانی رئیس انجمن شد؟ چه کسی ادعا کرد که جهان و خیلی چیزهای دیگر را می شناسد. آیا هنر آقایان وارد یک مشاور خارجی است؟ بازیکنان و مربیان خارجی در این سال ها به ایران آورده شده اند ، چه اتفاقی افتاد؟ چه چیزی در فوتبال کشور ما مفید بود؟ مشاوران خارجی که می آیند و بدهی دیگری به اتحادیه فوتبال ندارند نیز همین است. این دانشگاه قابلیت تحقیق دارد و از راه حل های اندازه گیری شده می توان در همان دانشگاه استفاده کرد. افرادی هستند که می توانند از نظر اقتصادی و فرهنگی به انجمن فوتبال کمک کنند. آنها نیاز به کمک این گروه از افراد دارند. هنوز بررسی نشده است که رفتن به خارج از کشور چیز اشتباهی است که در گذشته مشاهده کرده ایم. برای چنین اتحادی جای تأسف است و من بارها گفته ام که اگر آنها می خواهند بی پروا پیش بروند و این افراد می خواهند اتحاد را رهبری کنند ، فکر نمی کنم آنها بتوانند 4 سال را به خوبی سپری کنند و چهارمین سال را در فوتبال ببینند اتحاد .

دکمه بازگشت به بالا