خارجی

تظاهرات در کربلا و بغداد به دنبال ترور اخیر یک فعال مدنی

معترضین صبح امروز پس از ترور ایهاب الوزنی با سردادن شعارهایی علیه دولت عراق ، آتش زدن لاستیک ها و ابراز خشم خود را به خیابان ها کشیدند.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از خاورمیانه نیوز به عنوان “ایهاب الوزانی” ، از فعالان برجسته غیرنظامی کربلا ، وی صبح امروز در یک حمله مسلحانه مقابل منزل خود که موجب خشم در استان و کشور شد ، کشته شد. حضور گسترده نیروهای امنیتی.

به دنبال این حادثه ، واحد اطلاعات امنیتی عراق اعلام کرد که عناصر تروریستی ایهب الوزانی را در خیابان الحداد در کربلا ترور کرده اند و پلیس به محض اطلاع از آنها ، اقدام و ایجاد یک تیم متخصص برای تحقیق در این زمینه را آغاز کرد. . جرم.

ترور این فعال غیرنظامی خشم مردم در این استان را برانگیخت و صدها نفر از معترضین در مرکز شهر تجمع کردند و لاستیک های شعاری علیه دولت عراق را به آتش کشیدند که این امر در محافظت از معترضان و مجازات عاملان آن ناکام ماند. ترور

یکی از فعالان هیئت هماهنگی تظاهرات کربلا گفت که ترور الوزنی بی پاسخ خواهد ماند ، صدها معترض هنوز در خیابان ها بودند و ترور این فعال غیرنظامی نشان دهنده ناتوانی دولت در حمایت از ملت است و عناصر مسلح همچنان به کشته شدن فعالان ادامه می دهند و تظاهرات کنندگان

وی تأکید کرد که معترضین از حقوق خود عقب نخواهند نشست و دولت باید اقدامات عملی برای مجازات مرتکبان انجام دهد و نباید به قول ها و ایجاد کمیته های حقیقت یاب اکتفا کند.

کربلا شاهد تنش های بی سابقه ای است زیرا صدها نیروی امنیتی در مناطقی از استان از جمله سایت ترور ، نزدیک بیمارستان و نزدیک ساختمانهای اداری استان مستقر شده اند.

صدها معترض از مناطق دیگر در مراسم خاکسپاری ایهاب الوزانی شرکت کردند ، اما نیروهای امنیتی از ورود آنها به استان جلوگیری کردند.

همچنین ده ها معترض در مرکز بغداد جمع شده و ترور یک فعال غیرنظامی در کربلا را محکوم کردند.

شفق نیوز می نویسد ، ده ها نفر در میدان تحریر بغداد گرد هم آمدند تا خشم خود را از ترور اخاب الوزنی ابراز کنند.

در همین راستا نیروهای امنیتی برای امنیت فضا در اطراف میدان مستقر شدند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا