محدودیت های ترافیکی در ایام عید فطر

محدودیت های ترافیکی در ایام عید فطر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

با آغاز روند نزولی پیک تاج در کشور و به منظور تثبیت این وضعیت ، مرکز تاج ملی سفر در تعطیلات عید سعید فطر را ممنوع کرد.

سرهنگ احمد شیرانی ، رئیس مرکز کنترل ترافیک ناجا ، مهمان ویدئو در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه ای رویداد برتر ، با تأکید بر اجرای تصویب پلیس توسط فرماندهی ملی ضد تاج: از ساعت 14 بعد از ظهر ، سه شنبه ، 11 مه ، محدودیت های ترافیکی بین شهرها و استانها برای هر رنگ از جمله زرد ، نارنجی و قرمز اعمال می شود.
سرهنگ احمد شیرانی اظهار داشت: خروج از پلاک محلی از شهرهایی که دارای وضعیت زرد ، قرمز و نارنجی هستند و ورود اتومبیل های با گواهینامه غیربومی به شهرهایی با وضعیت قرمز ، نارنجی و زرد ممنوع است و حمل بار ، بار و مسافر شامل نمی شود.

سرهنگ شیرانی با اشاره به کنترل ترافیک از طریق دوربین های شهری و مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده ها گفت: همکاران ما که در جاده ها کار می کنند قبل از هر چیز برای هشدار به هموطنان سفر خود از سفر برمی گردند. اخطار پلیس منجر به جریمه یک میلیون گوجه فرنگی در شهرهای قرمز و پانصد هزار گوجه فرنگی در شهرهای نارنجی و زرد می شود.
سرهنگ احمد شیرانی همچنین گفت: پلیس قصد ندارد محورهای خاصی را یک طرفه کند ، اما ترافیک شبانه از 22:00 تا 3:00 در هر شهر و در همه رنگ ها ادامه دارد.

ما هنوز در معرض خطر هستیم

دکتر محسن فرهادی ، معاون مرکز بهداشت محیط و بهداشت وزارت بهداشت ، که میزبان برنامه های گفتگوی 18 و 30 دقیقه ای رویداد برتر بود ، به میزان بالای مرگ و میر ناشی از بیماری عروق ویروس کرونا قلب اشاره کرد که باعث نگرانی شد.

معاون محیط زیست و مرکز بهداشت کار وزارت بهداشت: 46 شهر کشور قرمز رنگ هستند.

دکتر فرهادی با اشاره به اینکه تعداد شهرهای سرخ کشور به 46 شهر رسیده است ، اظهار داشت: اگرچه تعداد شهرهای قرمز نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است اما تعدادی دیگر از شهرهای نارنجی به گروه شهرهای قرمز اضافه شده اند.

معاون مرکز محیط زیست و بهداشت کار وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 263 شهر در کشور با رنگ نارنجی و 139 شهر با وضعیت زرد وجود دارد که متاسفانه هیچ یک از شهرهای کشور آبی نیستند و این ایمن است “

معاون مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای در وزارت بهداشت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ، با اشاره به تصمیم DG ملی ضد کرونا در روز شنبه گذشته برای بازگشایی مشاغل در گروه های اول و دوم ، حتی اگر این 85 تا 90 درصد افتتاح مشاغل. با این حال ، این مسئله اهمیت پیوستن به پروتکل های بهداشتی را دوچندان می کند ، بنابراین اگر دستورالعمل ها با رعایت استانداردهای بهداشتی رعایت نشوند ، نتیجه آن ظهور مجدد ویروس کرونا و افزایش احتمال بازگشت به حالت قبلی است. ؛ بنابراین از اصناف و بازرگانان می خواهیم که داوطلبانه به این مهم که پیروی از دستورالعمل ها است توجه ویژه ای داشته باشند.
دکتر محسن فرهادی ، معاون مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت ، با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها 62٪ از افراد پیروی از پروتکل های بهداشتی را انجام می دهند ، گفت: “مطالعات میدانی نشان می دهد که متأسفانه 38٪ از افراد به دنبال کردن دستورالعمل ها توجه کنید. “برای دستیابی به نتایج مطلوب ، باید 95٪ دستورالعمل ها را دنبال کنیم.

تولید صنعتی واکسن برکت آغاز شده است

مدیر تولید واکسن کرونا مرکز مدیریت امام خمینی: در ماه سپتامبر ، بیش از 20 میلیون دوز واکسن ایرانی برکت تولید خواهیم کرد.
جلیلی ، مدیر تولید واکسن تاج کارمندان ارشد امام خمینی (ره) ، که همچنین از طریق اتصال به اینترنت در مکالمه شرکت می کرد ، با اشاره به ارائه 300000 دوز اولیه برکت ایران کو ، گفت: “این واکسیناسیون اولین و دومین واکسیناسیون بود. مرحله موفقیت. به زودی وارد مرحله سوم آزمایش بالینی می شود ، به این معنی که 20000 نفر در مرحله سوم مورد مطالعه قرار می گیرند و این به زودی اتفاق می افتد. تولید صنعتی این واکسن آغاز شده و مرحله صنعتی کو واکسن ایران. ما باراکات را در چهار فاز مرحله اول و دوم طراحی کردیم که قادر به تولید سه تا چهار میلیون دوز واکسن در ماه است و اولین قسمت تولید واکسن ، امروز شروع به کار کرد و 300000 دوز این واکسن اکنون بود تحویل وزارت بهداشت

جلیلی همچنین گفت: در فاز صنعتی تولید واکسن برکت ایران ، بیش از یک میلیون دوز در ماه مه ، حدود 4 میلیون دوز در خرداد ، حدود 10 میلیون دوز در تیر و بیش از 20 میلیون دوز در سپتامبر تولید خواهیم کرد.

جلیلی همچنین گفت که آزمایشات ما تأثیر 100٪ بر سویه انگلیسی کرونا ویروس و همچنین گونه های تاج آفریقایی و هندی نشان داد ، زیرا در حال حاضر هیچ نمونه ویروس خالص برای آزمایش در دسترس نیست ، از این رو سویه آفریقایی و هندی تاج آ. ما هنوز این کار را انجام نداده ایم و به محض دریافت نمونه های تمیز ، آزمایشات را انجام خواهیم داد.

دکمه بازگشت به بالا