هنر و فرهنگ

۲ تسلیت و ۲ خبر از فرهنگستان

آکادمی زبان و ادبیات فارسی ، با نادیده گرفتن مرگ محمدرضا باطنی ، زبان شناس پیشکسوت و حادثه “تروریستی” در افغانستان ، اعلام کرده است که بحث “انتخاب واژه در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی” را برگزار خواهد کرد.

به گزارش رویداد برتر ، در متن پیام تسلیت فرهنگستان زبان و ادب فارسی پس از درگذشت محمدرضا باطنی ، زبان شناس ، فرهنگ شناس و مترجم ، که پس از یک دوره بیماری روز سه شنبه (11 مه) درگذشت ، می گوید: “فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با احترام: “من به دانشگاهیان ، زبان شناسان ، بازماندگان و عزیزانشان به خاطر خدمات علمی استاد فقید دکتر محمدرضا باطنی و احترام به نوشته ها و ترجمه های علمی وی تسلیت می گویم.”

غلامعلی حداد عادل ، رئیس آکادمی زبان شناسی و ادبیات پارسی ، نیز در پی انفجار “تروریستی” در افغانستان در 6 مه در پیامی نوشت: “دکتر عبدالغفور لیوال عزیز
سفیر افتخاری جمهوری اسلامی افغانستان در ایران

فاجعه تلخ و دردناک شهادت و زخمی شدن بسیاری از دانش آموزان دبیرستان سید الشهدا in در کابل در اقدام ترور اخیر ، قلب همه عشق های مردم افغانستان را لمس کرده است.

“من عمیقاً به خانواده های آزار دیده ، مردم و دولت افغانستان و جناب عالی تسلیت می گویم و امیدوارم با همبستگی و تلاش ملت های اسلامی ریشه این جنایات ریشه کن شود و صلح جایگزین ظلم و گناه “

از سوی دیگر ، “انتخاب در فرهنگستان زبان و ادب فارسی” به مناسبت بیست و پنجمین روز اردیبهشت ، “روز حفظ زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوس” برگزار می شود.

نسرین پرویزی ، معاون گروه رأی دهندگان فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ، در این جلسه سخنرانی خواهد کرد.

علاقه مندان می توانند جلسه را روز شنبه (25 مه 1400) ساعت 12 ظهر از طریق سایت اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/scufarhangi/farsi دنبال کنند.

علاوه بر این ، فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی طی یک مقاله خبری اعلام کرد که مراسمی در روز دوشنبه به مناسبت روز زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوس و عید سعید فطر ، “حفظ و بزرگداشت زبان فارسی توسط ابوالقاسم برگزار می شود. فردوس ».

گفته می شود که در این مراسم غلامعلی حدادعادل ، نظام الدین زاهدی ، عبدالغفور لیوال ، دریا ارس و بهادر عبدالله یف سخنرانی خواهند کرد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا