خبرهای کلی

داوطلبان آزمون کاراموزی وکالت ، مراقب باشند

فارغ التحصیلانی که قبل از اخذ قانون مجوز وکالت به عنوان وکیل متقاضی این حرفه شده بودند ، فقط باید در کانون وکلا ثبت نام می کردند و متقاضی مجوز کارورزی می شدند ، اما سابقه فارغ التحصیلان متقاضی این حرفه از 1976 به بعد. آنها داستان مفصلی دارند.

برای فارغ التحصیلانی که از سال 1976 می خواستند کار خود را در رشته حقوق دنبال کنند ، دستیابی به نمره موفقیت آمیز در وکالت معادل تحقق یک رویای دست نیافتنی است. در آن زمان خبری از م institutionsسسات آموزشی نبود ، فضای مجازی ، سی دی آموزشی و بند نبود. این بند تنها منبع آموزشی در دسترس داوطلبان کتب درسی دانشگاه بود و تدوین قوانین ، بدون جزئیات جزئیات آنها ، امروز نه از قانون مدنی در سیستم حقوقی فعلی خبری بود و نه از حیث قانون مجازات. فرقی نمی کرد داوطلب از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شود یا مثل من از دانشگاه آزاد در جنوبی ترین شهر استان فارس (لارستان) فارغ التحصیل شود ، مهم نیست که داوطلب چه تلاش و تلاشی انجام داده و به خدا توکل کرده است ، در رحمت.

کمتر از یک دهه از تصویب قانون کیفیت دریافت پروانه وکالت ، م institutionsسسات آموزشی به بهانه تقلید از داوطلبان آزمون وکالت با تقلید از کلاسهای مقدماتی کنکور سراسری پیدا شدند و تا امروز تعداد کمی از آنها فلسفه وجود چنین نهادهایی را می دانید؟ بر اساس کدام فلسفه آموزشی ، نیاز به تأسیس این نهادها احساس می شود؟ با توجه به معلمان و رهبران محترم این م institutionsسسات ، ملاک انتخاب کادر آموزشی این م institutionsسسات تعداد داوطلبان در هر کلاس آموزشی ، منابع و کتب درسی است. در این مجموعه ها و … چه استانداردها و دستورالعمل های آموزشی تعریف شده است؟ کدام مرجع آموزشی با چه معیارهایی مجوز فعالیت چنین م onسساتی را صادر کرده است؟ آیا کانون های وکلا نقشی در بررسی و ارزیابی کیفیت آموزش در این موسسات ندارند؟

این س questionsالات و ده ها س aboutال در مورد نحوه آموزش و مدیریت م institutionsسسات مورد نظر ، اندکی از ابهاماتی است که آگاهی نامزدهای عزیز وکالت را به خود مشغول کرده است ، مشخص نیست کدام مرجع و م institutionسسه آموزشی است لازم است پاسخ دهد.

برخلاف مدل سازی شده توسط م institسسات آماده كنكور سراسری برای تأسیس و طراحی چنین مراكزی ، باید شناخته شود. بین روش های تدریس مورد نیاز برای آمادگی در آزمون وکالت ، روش های تدریس ، منابع ، مدارک و تجربیات معلمان و توانایی های داوطلبان کنکور سراسری ، سازگاری وجود ندارد.افرادی که به عنوان داوطلب آزمون وکالت وارد چنین م institutionsسساتی می شوند باید حداقل تحصیلات مقدماتی را داشته باشند ، دوره دانشگاهی را با موفقیت به پایان رسانده اند و صاحب نظران حقوقی هستند که خود را لایق لباس مقدس قانون می دانند. او با تمام وجود برای این هدف تلاش می کند.

همکارانی که با موفقیت در آزمون عملی این راه پرفشار و طاقت فرسای وکالت را پشت سر گذاشته اند ، توافق دارند که برای رسیدن به چنین هدفی ، فرد باید شب و روز بخوابد و استراحت کند تا به چنین هدفی دست یابد. آنها خودشان را منع کرده اند و ساعتها مشغول مطالعه و یادداشت برداری بوده اند. کسانی که در چنین موقعیت حساسی قرار دارند از استرس ها و اضطراب های جوانان برای دور زدن و فریب جوانان با پر کردن حساب های بانکی خود و دستیابی به این هدف کثیف سوit استفاده می کنند ، از هیچ تلاشی غیرقانونی و غیراخلاقی دریغ نکردند تا به روش های مختلف ، حقیقت را بده به قلب جوانان و ذهن او.

چنین وضعیتی می تواند به پاشنه آشیل در آینده شغلی و حتی زندگی جوانان عزیز تبدیل شود ، چقدر دکسانی که از این طریق با وعده های دروغین از قبیل فروش سوال ، ارائه کلاهبرداری در دوره امتحان و غیره فریب خورده اند ، پس از فاش شدن حقیقت ، کمترین آسیب به کل سرمایه خانواده خود را وقف چنین کلاهبرداری کرده اند. ناامیدی چنین مردی است تلاش های در حال انجام و مشکلات بهداشت روان که از تمرکز و آماده شدن مجدد داوطلب برای آزمایش مجدد جلوگیری می کند ،این حداقل خسارت احتمالی ، مقامات قانونی را ملزم به نظارت بر م institutionsسسات و افراد شرکت کننده در کلاسهای آموزشی می کند ، به موازات اطلاع متقاضیان.

اگرچه سابقه نظارت بر این گونه م institutionsسسات محدود به مراكزی است كه برای امتحان غیر عملی وكلا آماده می شوند ، مقامات دولتی باید نظارت خود را بر این م institutionsسسات نیز گسترش دهند وضعیت خاص داوطلبان وکالت ضرورت چنین نظارتی را صد برابر بررسی می کند. اصول آموزش حرفه ای – اخلاقی متزلزل شده است و این راه اشتباه منجر به درست بودن و پاداش کاری دشوار شده است ، در حالی که در اولین روزهای مهاجرت جهت کافی برای راهنمایی و مراقبت از آنها کافی است تا هنگام رسیدن به مقصد ، شخص از طریق عدالت کمترین آسیب اخلاقی و اخلاقی را متحمل شود. بنابراین ، با آرزوی موفقیت برای داوطلبان عزیز به عنوان برادران کوچکترشان ، اکیداً توصیه می کنم قبل از انتخاب مسیر و مسیر آماده سازی ، اطلاعاتی در مورد سلامت اخلاقی – علمی مجموعه مورد نظر کسب کنند. یا مشاور خود را با تحقیقات مناسب.

وکیل

دکمه بازگشت به بالا