خارجی

درگیری لفظی بین فرانسه و انگلیس در نشست گروه هفت

به گزارش رویترز؛ لندن ، وی فرانسه را به اظهارات توهین آمیز درباره جدایی ایرلند از انگلیس متهم کرد.

کلمنت بون ، مشاور فرانسه در امور اروپا ، گفت: تنش موجود بین دولت نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون و انتخابات اتحادیه اروپا اروپا را در معرض آزمایش قرار می دهد.

بون به رادیو اروپا یک گفت: “آقای جانسون فکر می کند می تواند توافق نامه ای را با کشورهای اروپایی امضا کند ، اما آن را رعایت نمی کند و اروپا نیز واکنشی نشان نخواهد داد.” من به مردم انگلیس می گویم که تعهدات باید انجام شود ، در غیر این صورت باید تلافی کرد.

بون با خروج انگلیس و ظهور موانع تجاری ، مشکلات اقتصادی و تجاری در ایرلند شمالی را توضیح داد.

در اجلاس G7 در انگلیس ؛ برخی از موضوعات مانند برگزیت حتی منجر به بحث شفاهی بین جانسون و رهبران اروپا در مورد موضوعات حل نشده شد و بحث به ویژه بین وی و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بالا گرفت.

در آستانه بحث و گفتگو ، رهبران اتحادیه اروپا با نخست وزیر انگلیس در مورد اجرای مفاد توافق نامه Brexit در مورد یک موضوع حساس در ایرلند شمالی گفتگو کردند.

رئیس اتحادیه اروپا و شورای اروپا ، اوروسلا فون درلین و چارلز میشل که برای شرکت در اجلاس G7 به انگلیس سفر کردند ، در سه گفتگو با جانسون تأکید کردند که لندن باید با توافق به قول های خود عمل کند. فون درلین توافق جمعه خوب را بر نظارت بر صلح در ایرلند شمالی مهم خواند و تأكید كرد كه هر دو طرف باید به تعهدات انجام شده در پروتكل ایرلند شمالی عمل كنند.

طبق پروتکل ایرلند شمالی ، که از اول ژانویه لازم الاجرا شد ، ایرلند شمالی در بازار واحد اروپا باقی ماند و تعرفه های اروپا در این قسمت از خاک انگلیس حفظ شد. کالاهای صادر شده از انگلستان به ایرلند شمالی تحت کنترل و محدودیت های گمرکی است. هدف از این پروتکل جلوگیری از بازگشت مرزهای فیزیکی بین انگلستان و جمهوری ایرلند (عضو اتحادیه اروپا) است تا طرفداران صلح در سال 1998 (توافق جمعه خوب) و پس از سه دهه درگیری خونین باقی بمانند کم. پرچم جمهوری خواهان انگلیس و طرفدار اتحادیه اروپا باید حفظ می شد.

امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، امروز در دیدار خود با جانسون ، بر لزوم تعریف مجدد روابط دو کشور تأکید کرد و گفت وقتی لندن با توافق نامه انتخاباتی وی مطابقت داشته باشد ، روابط لندن و پاریس بهبود می یابد.

در همین حال ، رئیس جمهور آمریكا ، جو بایدن ، نژاد ایرلندی است و واشنگتن را به حمایت از اجرای پروتكل ایرلند شمالی ترغیب می كند و نسبت به عواقب اختلاف لندن و بروكسل برای صلح ایرلند هشدار می دهد.

23311

دکمه بازگشت به بالا