اقتصادی

فراخوان حمایت از تولید و ساخت پوشش‌های ضدسایش تمدید شد

مهلت فراخوان پشتیبانی برای تولید و ساخت پوشش های ضد سایش با خواص زیست سازگار روی بستر زیرکونیوم تا 25 ژوئیه 1400 تمدید شد.

به گزارش رویداد برتر چالش “ساخت و تولید پوششهای مقاوم در برابر سایش با خواص زیست سازگار روی بستر زیرکونیوم” که مهلت ثبت نام برای آن تمدید شده است ، توسط شبکه تبادل فناوری سازمان یافته است.

زیرکونیوم البته دارای ساختار منشوری منفرد تک بلوری است و به عنوان فولاد سرامیک شناخته می شود. این فلز براق ، خاکستری و سفید و نرم است ، قادر به شکل دادن و سیم است. زیرکونیوم می تواند به عنوان جامد بلوری به عنوان سنگ قیمتی در تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی استفاده شود.

یکی از کاربردهای زیرکونیوم به عنوان یک ماده مقاوم و ضد خوردگی در صنایع مختلف شیمیایی ، بهداشتی و درمانی است. زیرکونیوم در برابر بسیاری از ترکیبات از جمله محلول های نمکی ، اسیدهای آلی و غیر آلی و بازها و حتی نمک های مذاب دارای مقاومت به خوردگی است. برخی از این خواص منحصر به زیرکونیوم و آلیاژهای آن است. این ویژگی هزینه های نگهداری را بسیار کاهش می دهد. علاوه بر این خواص ، زیرکونیوم و آلیاژهای آن نیز می توانند در صورت طراحی دقیق ، ویژگی های زیست سازگاری را از خود نشان دهند.

در دمای بالا ، زیرکونیوم در انتقال فازی دچار تغییر حجم می شود. در نتیجه ، تولید ترکیبات پایدار تحت گرم شدن دشوار خواهد بود. بنابراین ، پایداری زیرکونیوم باید در دستور کار قرار گیرد. بنابراین ، زیرکونیوم نسبتاً پایدار دارای خواص مکانیکی و پایداری منحصر به فرد در شرایط مختلف شیمیایی است.

هنگام اصلاح پوشش زیرکونیوم ، این ترکیب در محصولات ساینده ، تجهیزات دندانپزشکی و مواد افزودنی رنگ و همچنین پوشش های زیست سازگار در تجهیزات پزشکی استفاده می شود.

طبق گفته مرکز نانو ، توسعه این نوع پوشش های زیست سازگار و ارائه محصول به متقاضیان این بخش با حمایت “شبکه تبادل فناوری” مسئله فوق را با چالش روبرو کرده است. دو تیم منتخب 10 میلیون تومان جایزه دریافت می کنند و در نهایت این تیم ها از پشتیبانی شبکه تبادل فناوری برای تولید محصول خود بهره مند می شوند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا