اقتصادی

توضیحات مجدد نیازی در مورد نامه حمایت از تولیدکنندگان لوازم خانگی

صمت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این شی به واحد خاصی مربوط نمی شود.

به گزارش رویداد برتر، مهدی نیازی درباره مکاتبات صدا و سیما از این وزارتخانه به بانک مرکزی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: نامه ای که نوشتم در فضای مجازی موجود بود و مختص واحد خاصی نبود. موضوعی که طی روزهای اخیر به اشتباه در برخی رسانه ها مطرح شد، نامه ای با هدف رفع مشکل صنعت لوازم خانگی به ازای هر واحد ذینفع بود؛ زیرا یکی از مشکلات و چالش های دریافت تسهیلات تنها موضوعی است که اداره صمت سال هاست با آن درگیر بوده است.

ذینفع واحد به این معناست که «یک شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به تنهایی یا با دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی، مؤسسه اعتباری را از طریق مالکیت، مدیریت، مالی، مدیریت یا هر رابطه دیگری در معرض خطر قرار دهد. بنابراین، “یک مشکل ممکن است به دیگری سرایت کند و منجر به عدم بازپرداخت یا تسویه به موقع دارایی ها یا بدهی های آنها شود.”

نیازی افزود: سال گذشته مرکز ترویج تولید و رفع موانع تولید تصمیم گرفت که موضوع ذینفع واحد برای همه مشاغل از طریق شورای پول و اعتبار پیگیری شود که البته در شورای پول و اعتبار مطرح نشد. شورا.”

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه برای همه لوازم خانگی یک سوال واحد مطرح کرده بودیم، گفت: تصمیم گیری در اختیار شورای پول و اعتبار است و اگر این همه لوازم خانگی می توانند این کار را انجام دهند. برای این درخواست کنید و این سوال برای واحد خاصی صدق نمی کند.

نیازی افزود: صنعت لوازم خانگی برای ما صنعت کلیدی، مهم و اشتغال زا است و با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی تاکید می کنیم که باید تمامی موانع این صنعت برداشته شود تا تولیدکنندگان لوازم خانگی رشد کنند. ” نیازهای بازار را برآورده می کند.

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه موضوع این مکاتبات استاندارد و غیر روتین و جدید نبوده است، گفت: در متن نامه مبلغ تسهیلات برای هیچ شرکتی درخواست نشده است زیرا روال ویژه نظام مالی. هیچ شرکتی نمی تواند خدمات ارزی و ریالی را از طریق خود و مکاتبه قبول کند، اما در رسانه ها اشتباه گرفته شد که به تولیدکننده لوازم خانگی فرصت داده شده است. در حالی که بحث نیاز ارزی در حوزه فنی وزارتخانه و در بین کارکنان دفتر تخصصی مطرح بود.

عمق نصب چقدر است؟

نیازی افزود: مردم وقتی جدول را محاسبه می‌کنند متوجه می‌شوند که نتیجه محاسبه اعدادی نیست که در رسانه‌ها ذکر نشده است، بلکه اعداد محاسبه‌شده بسیار کمتر است. این امر به این دلیل است که عمق تولید داخلی لوازم خانگی بسیار زیاد است و برای برخی کالاها از 75 درصد فراتر می رود. به دلیل واردات برخی تجهیزات تنها در یک محصول، سهم تولید داخلی کمتر است، اما عمق تولید داخلی در بسیاری از کالاهای لوازم خانگی زیاد است. بنابراین ارقام پیشنهادی به درستی محاسبه نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه علت پرداخت اشتباه رسانه ها باید توسط دستگاه های ذیربط رصد شود، گفت: موضوع تولید داخل و صنایع کلیدی، صنایع اشتغال زا با ظرفیت بالای صادرات و توسعه فناوری به طور جدی در دستور کار قرار دارد. رویکرد این وزارتخانه تجارت محور نیست بلکه کلی است. بنابراین تمام سیاست های ما باید این باشد که همه شرکت ها را شامل شود و اگر فردی تخلف یا مشکلی در این حوزه دارد پاسخگو باشد اما نامه ای که نوشتیم یک بحث عمومی بود و امیدوارم رسانه ها اگر بخواهند این کار را انجام دهند. نظر دادن، بر اساس research.true.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر برخی از رسانه ها با ارسال نامه ای از سوی وزارت صمت به بانک مرکزی مبنی بر رفع موانع یکپارچه ذی نفعان، اعلام کردند که این وزارتخانه تنها در یک مورد با بانک مرکزی مکاتبه کرده است. تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تحویل گرفتن تسهیلات برای تعهد تولید در مدت پنج ماه، نشان داده شد که به گفته معاون وزیر صمت، ارقام جدول در رسانه ها اشتباه محاسبه شده است. به طوری که قیمت یک ماشین لباسشویی 330 دلار بود، اما در ابتدا حدود 109 دلار برای هر ماشین لباسشویی قیمت داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا