خبرهای کلی

۷۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

در مورد روند انتخابات استانی امروز در 28 ژوئن ، علی مصطفوی افزود: بر اساس آمار ثبت نام ، 3 میلیون و 435 هزار و 703 نفر در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی زندگی می کنند که 71 درصد آنها واجد شرایط رای دادن هستند. آینده.

رهبر ستاد انتخابات در آذربایجان غربی گفت: 64 هزار و 951 رای دهنده در استان واجد شرایط رای دادن هستند و می توانند برای اولین بار در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود امروز 28 ژوئن این استان 2 هزار و 795 صندوق را بدست آورد ، از این تعداد 1،874 صندوق رای ثابت و 921 صندوق رای سیار است که آرا people مردم را در سراسر استان جمع می کند.

60 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در آذربایجان غربی هستند

مصطفوی با اشاره به اینکه از این تعداد یک هزار و 210 مورد اورن ویژه شهری ، یک هزار و 858 مورد اورن روستایی ، ادامه داد: 60 هزار عامل اجرایی در این استان انتخابات را برگزار می کنند.

مصطفوی گفت: 1،577 نامزد توسط شهرهای شورای اسلامی در آذربایجان غربی تأیید شده اند و طبق این آمار ، به طور متوسط ​​6 نفر برای ستاد مرکزی هر شهرستان در حال رقابت هستند.

وی افزود: از تعداد ثبت نام کنندگان در روستاها ، 11 هزار و 122 نفر تأیید شده اند و انتخابات در 2071 روستا برگزار می شود که به طور متوسط ​​1.7 نفر برای هر کرسی شورای اسلامی روستایی کاندیدا می شوند.

وی اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت رأی دهندگان در مراکز رای دهی را اعلام کرد و افزود: “با عنایت خداوند متعال و فداکاری نیروهای امنیتی ، نظامی و انتظامی ، امنیت کامل در استان برقرار شده و اقدامات لازم انجام شده است. برای اطمینان از سلامت عمومی گرفته شده است. “

تماس های بهداشتی در کوزه ها وجود دارد

مصطفوی با اشاره به شرایط شرایین ویروس کرونا در جامعه ، گفت: “هر شاخه یک تماس بهداشتی دارد تا بتواند در مجاری داخلی وجود داشته باشد.”

وی افزود: علاوه بر این ، کلیه وسایل و تجهیزات پزشکی لازم از جمله ماسک و ضد عفونی کننده ها و اقدامات لازم برای حفظ فاصله اجتماعی انجام شده است تا خطر عفونت ویروس کرونا استان ها را تهدید نکند.

مصطفوی با اشاره به اینکه رای گیری از ساعت 7 صبح انجام می شود ، گفت: “بهتر است استانها در ساعات اولیه به پای صندوق های رای بروند ، زیرا بعد از ظهر تراکم جمعیت افزایش می یابد و فرصت تاجگذاری و انتظار وجود دارد. زمان رأی دادن. “

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای کشور در 19 ژوئن برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا