خارجی

اصرار اتحادیه اروپا برای چشم‌پوشی از تحریم گروهک منافقین

پیتر استانو ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که تحریم ها علیه سازمان ها و افراد براساس توافق بین اعضا است.

وی در پاسخ به س fromال روزنامه نگار ایرلندی به نام جروم هوس ، اظهار نظر كرد و كودكان را از والدین جدا كرد. آنها قرار است جلسه سالانه خود را شنبه آینده در پاریس برگزار کنند. آیا اتحادیه اروپا نباید این سازمان را تحریم کند؟

سخنگوی جوزف بورل پاسخ داد که اگر توافقی بین همه دولت های اتحادیه اروپا حاصل شود ، آن سازمان یا فرد به لیست تحریم ها اضافه می شود و دولت ها وظیفه اجرای محدودیت ها را دارند.

گروه مجاهدین خلق پیش از این در لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا قرار داشت. با این حال ، در 28 فوریه 2009 ، شورای اروپا رویکردی دوگانه و انتخابی برای حذف این گروه از لیست سازمان های تروریستی در برابر پدیده زشت تروریسم اتخاذ کرد.

با این حال ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در بیانیه ای به این تصمیم معترض شد و اظهار داشت: اتحادیه اروپا نباید فقط در مورد ترورهای بیرحمانه این فرقه و قتل غیرنظامیان پاسخگو باشد. در عراق ، تلاش های جمعی جامعه جهانی برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم در حال تضعیف است.

در این بیانیه افزود: اتحادیه اروپا باید بپذیرد كه رویكرد سیاسی تروریسم از نظر جامعه بین المللی غیرقابل قبول است و تصمیم اتحادیه اروپا نباید جنایات این گروه در كشتار مردم بی گناه و پاك سازی فرقه را فراموش كند.

در این بیانیه افزود: “این اقدام اتحادیه اروپا با تعهدات بین المللی اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم از جمله قطعنامه 1373 سازمان ملل مغایرت دارد.” بازی با کارت تروریسم و ​​تجزیه آن به تروریسم خوب و بد بازی خطرناکی است که متولیان آن مطمئناً تأثیرات زیانبار آن را تحت تأثیر قرار می دهند. همانطور که در گذشته مشاهده کردیم ، در آتش آنها که آتش گرفتند ، توسط طرفداران تروریسم و ​​گروه های تروریستی گرفتار شدند.

311311

دکمه بازگشت به بالا