اقتصادی

افزایش شدید تقاضای محافظ در پی قطعی برق+محدوده قیمت

نایب رئیس اتحادیه برق تهران از افزایش شدید تقاضا برای نگهبانان در هفته های اخیر به دلیل قطعی برق خبر داد و اظهار داشت: حداقل قیمت محافظ 130-140 هزار گوجه فرنگی است ، برای دستگاه هایی مانند کولرهای گازی به 250 خواهد رسید هزار تومان.

حسن جابر انصاری در گفت وگو با رویداد برتر ، با بیان اینکه در حال حاضر تمام تجهیزات حفاظت الکتریکی در داخل کشور تولید می شود ، اظهار داشت: قطعات ، تخته ها و مقاومت ها از خارج وارد می شوند اما طراحی می شوند ، در نهایت مونتاژ و با کیلووات مختلف به بازار عرضه می شوند. بنابراین ، محافظ های الکترونیکی مختلف مانند تلویزیون ، یخچال ، ماشین لباسشویی و … با هم فرق دارند.

به گفته وی ، تاکنون مازاد زیادی محافظت در بازار وجود داشته است ، اما به دلیل قطع برق ، وسایل تعداد زیادی از مردم در مناطق مختلف کشور سوخته و از بین رفته است که این امر هزینه های زیادی را برای آنها به همراه داشته است. تعمیرکردن. بنابراین ، مردم ترجیح می دهند تجهیزات محافظتی را ارزان تر خریداری کنند. در این شرایط ، به ویژه در شهرها ، نیاز به حفاظت به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

تمام محافظ های آن محصول را بخرید

جبرانساری با اشاره به سرمایه در گردش ، افزایش هزینه های تولید و مشکلاتی که کرونا برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است ، اظهار داشت: شهروندان باید هنگام خرید دستگاه محافظتی که می خواهند برای چه دستگاهی احتیاط کنند و از محافظ مخصوص تلویزیون مثلاً از فریزرها استفاده کنند. این کار را نکنید زیرا همه آنها کیلووات مختلف و ظرفیت های مختلف دارند.

مشکل قطعات آبی به دلیل تاخیر در سکوت و بانک مرکزی است

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش تقاضا منجر به کمبود یا افزایش قیمت در بازار شده است؟ وی گفت: “مشکلی در تأمین محافظ های سمعی و بصری وجود ندارد ، اما در برخی دیگر از محافظ ها کاستی هایی وجود دارد.” قیمت قطعات وارداتی از چین در این کشور حدود 70 درصد افزایش یافته است و حدود بیست سازنده دفاعی در ایران با مشکل کمبود قطعات روبرو هستند.

این مقام اتحادیه همچنین گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت در صدور مجوز برای واردات قطعات تأخیر دارد ، بنابراین قطعات با تأخیر وارد می شوند. در این شرایط ، برخی از شرکت ها در 2-3 ماه گذشته هنوز قادر به انجام سفارشات خود بودند که دلیل اصلی آن کمبود قطعات بود.

وی با تأکید بر لزوم تسریع در صدور مجوزهای صادر شده از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: از طرف دیگر ، تأمین ارز نیمایی در بانک مرکزی زمان زیادی می برد. سپس آماده شدن برای تعهد 35 درصدی به بانک مشکل ساز خواهد شد. بنابراین بیشتر مشکلات در خود وزارتخانه ها است. بنابراین ، دستورالعمل ها باید ساده و بدون مانع باشند.

حداقل هزینه حفاظت چقدر است؟

به گفته نایب رئیس اتحادیه صنف برق تهران ، حداقل قیمت محافظت 130 تا 140 هزار گوجه فرنگی است ، در حالی که وسایلی مانند کولرهای گازی به 250 هزار گوجه می رسد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا