خبرهای کلی

هماهنگی تیم اقتصادی دولت، نیاز بازار سرمایه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

کارشناس بازار سرمایه “ماشاالله عظیمی” در مورد افزایش سهام بازار سرمایه گفت: این بازار مبتنی بر امید ، با شاخص های متغیرهای اقتصادی و غیر اقتصادی است و متغیرهای رفتاری در این بازار بسیار مثر هستند.

عظیمی امشب در مصاحبه با تیتر یک شبکه خبری در مورد متغیرهای رفتاری صحبت کرد و افزود: برخی از متغیرها مانند افزایش آگاهی ، نظارت ، تقویت صندوق تثبیت و ایجاد پوشش برای ریسک سهامداران مواردی است که دولت آینده به آنها توجه خواهد کرد “

این کارشناس بازار سرمایه افزود: رشد منطقی در بازار سرمایه و هماهنگی تیم اقتصادی دولت از جمله الزامات این بازار است.

وی درباره افزایش آگاهی عمومی در بازار سرمایه صحبت کرد و افزود: برای تصمیم گیری سهامداران به آموزش و تجربه نیاز است.

به گفته عظیمی ، برای تقویت رشد سهام و سهامداران باید پاسخ منطقی داده شود.

وی ناسازگاری تیم اقتصادی دولت جدید را به عنوان تنها رقیب دولت در اقتصاد اعلام کرد و افزود که تیم اقتصادی باید از هر لحاظ هماهنگ شود.

ماشاالله عظیمی اظهار داشت که نقش دولت در اقتصاد هیچ دخالتی در امور اقتصادی ندارد و اظهار داشت که وظیفه دولت این است که سیاست گذاری کند و پایه های اقتصاد کشور را پایه گذاری کند ، نه یک حلقه برای اقتصاد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی برای اقتصاد مردم است ، گفت: اجزای دولت باید با وزارت اقتصاد هماهنگ شوند. ما بیش از بورس سهام نداریم. هرکسی با هر سرمایه ای می تواند سهام را با شفافیت کامل خریداری کند. تأخیر صندوق توسعه ملی و مقاومت بانک مرکزی بر رشد بازار سرمایه تأثیرگذار بود.

عظیمی گفت: ورود شرکت های فناوری و شرکت های کوچک و متوسط ​​به بورس می تواند به معنای زندگی جدید در بورس باشد.

سید روح الله حسینی مقدم ، کارشناس بازار سرمایه نیز گفت: بازار سرمایه برخلاف نظر سیاسی دولت مردان ، برای پیش بینی تصمیمات اقتصادی آینده از فضای انتخاباتی و تغییرات سیاسی پیروی می کند.

وی گفت: برنامه های دولت جدید تأثیر سیاسی و اقتصادی بر ادامه روند مثبت در بازار سرمایه خواهد داشت ، امری طبیعی است.

حسینی مقدم پیش بینی کرد اگر فرض کنیم همه شرایط پایدار است ، شاخص بازار سرمایه تا پایان شهریور به رشد خود ادامه می دهد.

“مهدی طغیانی ، عضو کمیته اقتصادی مجلس نیز در ارتباط اینترنتی گفت: بورس سهام بازتاب کل اقتصاد کشور است که باید روند رو به رشد را نشان دهد و عملکرد خوبی داشته باشد.” از طرف دیگر ، شاخص بورس باید نمایشی واقعی از اقتصاد جامعه باشد ، در غیر این صورت ثبات نخواهد داشت.

وی با اشاره به جهش های شدید بورس از اواخر سال 1998 ، اظهار داشت: این جهش براساس واقعیت جامعه نبود ، شاخص سهام پایدار نبود و منفی شد. با افزایش شاخص ، اقتصاد کشور باید تقویت شود تا ثبات یابد.

توقیانی با بیان اینکه یکی از وظایف بازار سرمایه و بورس سهام تأمین مالی بلند مدت در اقتصاد کشور است ، افزود: این تأمین مالی باید در بازار اولیه آسان باشد.

یکی از اعضای کمیته اقتصادی مجلس افزود: ایجاد بازار عادلانه و شفاف وظیفه بورس است.

وی با انتقاد از دولت برای پرداخت نکردن هزینه تولید کننده برق ، اینگونه بیان کرد: “ریشه پدیده مشکلات برق و قطعی برق در رفتار دولت و مداخله دولت در تولید نهفته است.” قیمت گذاری اغلب اتفاق می افتد.

دکمه بازگشت به بالا