خبرهای کلی

اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان بوشهر تشکیل شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: اداره دامپزشکی استان با سازماندهی تیم های ثابت و سیار جهت نظارت بر سلامت در ایام محرم (تاسوعا و عاشورا) آماده ارائه خدمات به استان های محترم است.

وی ادامه داد: تیم های ویژه بازرسی بهداشت دام برای حضور در سراسر استان و آماده خدمت رسانی به مردم راه اندازی شده است.

عباسی افزود: در این راستا تیم های ثابت و سیار بازرسی و نظارت بهداشتی و دینی و همچنین کشتارگاه های سراسر استان با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورا آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی ادامه داد: این تیم ها در قالب 13 تیم ثابت ، 20 تیم سیار ، 13 دامپزشک ، 25 ناظر بهداشتی و 10 ناظر دینی در همه مناطق استان حضور خواهند داشت.

رئیس اداره بهداشت عمومی و نظارت بر غذای دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: کشتن و ذبح حیواناتی که در خانه ها و جاده های عمومی زندگی می کنند علاوه بر گسترش آلودگی باعث شیوع بیماری های مشترک از حیوانات به انسان می شود.

عباسی تأکید کرد: شهروندان باید از خرید دام از زمینه های خاص و نه از مردم یا دامداران خودداری کنند و دام مورد نیاز در روزهای تاسوعا و عاشورا را از مراکز حیوانات و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال گسترش بیماری های خطرناک و شایع بین انسان و حیوانات ، از همه شهروندان و اهداکنندگان می خواهیم از کشتن حیوانات در جاده های عمومی و کشتارگاه ها خودداری کرده و توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا