خارجی

نشست امروز واشنگتن و شرکای کلیدی آن درباره افغانستان همزمان با نشست شورای امنیت

ایالات متحده و چند وزیر خارجه دیگر روز دوشنبه یک ویدئو کنفرانس در مورد آخرین تحولات در افغانستان و راه پیش رو برگزار خواهند کرد.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از خبرگزاری فرانسه ، وزارت خارجه آمریکا یکشنبه اعلام کرد که وزرای خارجه چندین کشور امروز در یک ویدئو کنفرانس برای بحث در مورد مراحل بعدی در افغانستان در هنگام تخلیه کارکنان و شهروندان آمریکایی حضور دارند. کابل

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: “شرکت کنندگان در روزها و هفته های آینده در مورد یک رویکرد هماهنگ بحث خواهند کرد.”

دیدار واشنگتن و “شرکای کلیدی” آن در آستانه خروج ارتش آمریکا ، پس از 20 سال جنگ و بیش از دو هفته پس از قدرت گرفتن طالبان.

نمایندگان کشورهای فرانسه ، کانادا ، آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، بریتانیای کبیر ، ترکیه ، قطر ، اتحادیه اروپا و ناتو در این مذاکرات شرکت خواهند کرد.

بر اساس این بیانیه ، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده ، پس از این دیدار برای ارزیابی اقدامات اخیر ایالات متحده در افغانستان صحبت خواهد کرد.

این ملاقات یک روز پس از آن صورت می گیرد که مخاطبان کرد حمله “دفاعی” خود را برای از بین بردن “تهدید فوری” در فرودگاه کابل آغاز کردند.

رئیس جمهور آمریکا جو بایدن در مورد حملات روز شنبه پس از حمله روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل که داعش مدعی شد ، هشدار داد.

همزمان ، نشست اعضای دائم شورای امنیت امروز در مقر سازمان ملل متحد درباره وضعیت افغانستان برگزار می شود.

پیش از این فرانسه از برنامه مشترک با بریتانیا برای ایجاد منطقه امن در کابل خبر داده بود.

رئیس جمهور فرانسه توضیح داد که چنین منطقه ای امن ، چارچوبی برای اقدامات سازمان ملل متحد در مواقع اضطراری ایجاد می کند. مکرون همچنین گفت که فرانسه روی کمک قطر در عملیات حمل و نقل هوایی حساب می کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا