ورزش

پایان کار کشتی آزاد ایران با دو مدال نقره و برنز در ۶ وزن! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، پرونده مسابقات کشتی آزاد المپیک 2020 توکیو برای تیم کشتی ایران که در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی به مدال نقره رسید ، مدال برنز گرفت. امیرحسین در وزن 125 کیلوگرم زارع و در یک عنوان. برای پنجمین بار ، رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم به پایان رسید. در حالی که پیش بینی شده بود که رنگ و تعداد مدال ها در ایران بسیار بهتر و بیشتر خواهد بود.

بر این اساس ، نتایج کشتی گیران مجارستانی ما به شرح زیر است:

رضا اطری با وزن 57 کیلوگرم در دور اول در کشتی نزدیک با نتیجه 3 بر 2 از سلیمان اتلی ، سد مدال نقره ترکیه عبور کرد. وی در دور بعد ، بخشدار جهان و قهرمان بازیهای آسیایی مغولستان ، بخشایر اردانبا را با نتیجه 5 بر 1 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مسابقه با قهرمان جهان روسیه زائور اوگویف 8 بر 3 عقب ماند و راهی مرحله مقدماتی شد. آتاری توسط توماس گیلمن دارنده مدال نقره جهان از آمریکا با نتیجه 9 بر یک حذف شد و در رده پنجم قرار گرفت.

در وزن 65 کیلوگرم ، مرتضی قیاسی در دور اول هیثم دخلاو تونسی را با نتیجه 5 بر یک شکست داد. در دور بعد ، دارنده مدال نقره باجرانگ از هند با 2-1 برنده دارنده مدال نقره جهان شد و قیاسی به دلیل شکست این حریف هندی در مرحله نیمه نهایی حذف شد.

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی توسط قهرمان جهان آمریکا کایل داک با نتیجه 4-0 در دور اول حذف شد و حسین خانی به دلیل شکست این کشتی گیر در دور بعد از دور مسابقات حذف شد.

در وزن 86 کیلوگرم ، حسن یزدانی در دور اول با نتیجه 11 بر 2 جاوریل شاپیف ازبک را شکست داد. وی در دور دوم استفان ریچموث سوئیسی را با نتیجه 12 بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله وی با نتیجه 7 بر 1 مقابل دارنده مدال برنز قهرمان جهان آرتور نیفونوف از روسیه پیروز شد و راهی فینال شد. در دیدار پایانی ، حسن یزدانی توسط دیوید تیلور ، قهرمان جهان 4-3 حذف شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم ، محمد حسین محمدیان در دور اول توسط دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان الیزبار اودیکادزه با نتیجه 6 بر 3 حذف شد و محمدیان در دور بعد به دلیل شکست کشتی گیر از مبارزه با صادق یف روسی کنار رفت.

در وزن 125 کیلوگرم ، امیرحسین زارع دارنده مدال برنز قهرمان جهان اوکراین ، الکساندر هاتسیانوفسکی ، قهرمان جهان را در دور اول با نتیجه 7 بر صفر شکست داد. وی در دور بعدی اگزون شالا از کوزوو را با نتیجه 13 بر 2 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله ، زارع دارنده مدال برنز المپیک و دارنده مدال طلای جهان گرجی گنو پتریاشویلی 6 بر 3 ناک اوت شد و راهی مسابقات شد. وی در دیدار رده بندی کشتی گیر چینی را با نتیجه 5-0 و اقتدار شی وی دنگ ، دارنده مدال نقره و برنز جهان شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

رتبه بندی بهترین مسابقات تا کنون به شرح زیر است:
57 کیلوگرم1- زائور اوگویف (روسی) 2- کومار راوی (هند) 3- نوریسلام سانایف (قزاقستان) و توماس گیلمن (ایالات متحده) 5- جورجی وانگلوف (بلغاری) و رضا آتاری (ایران)
74 کیلوگرم1- زائوربک سیداکوف (روسیه) 2- محمد حبیب کادزی محمدوف (بلاروس) 3- کیل داک (ایالات متحده) و بیکزاد عبدالرحمانوف (ازبکستان) 5- فرانک چامیزو (ایتالیا) و دنیار کیسانوف (قزاقستان)… 15- مصطفی حسینخانی (ایران)
86 کیلوگرم1- دیوید تیلور (ایالات متحده) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- آرتور نیفونوف (روسیه) و میل ناظم آمینه (سان مارینو) 5- جاووریل شاپیف (ازبکستان) و دیپاک پونی (هند)
125 کیلوگرم1- گیبل استوسون (آمریکا)- 2- گنو پتریاشویلی (گرجی)- 3- امیرحسین زارع (ایران) و طاها آکگول (ترکی)

نتایج وزن 65 و 97 کیلوگرم فردا شب اعلام می شود.

دکمه بازگشت به بالا