ورزش

کشتی آزاد امیدهای جهان/فیروزپور با شکست مقابل روسیه به مدال نقره رسید

به گزارش شفاف، محمدصادق فیروزپور نماینده وزن 74 کیلوگرم ایران در فینال مقابل چرمن در آخرین شب از رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان در بلگراد صربستان برگزار شد. والیف دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان روسیه است. او روی تشک رفت و در نهایت 7 بر 6 ناک اوت کرد و به مدال طلا نرسید. فیروزپور تا آخرین ثانیه 7 بر 2 عقب بود اما عملکرد 4 امتیازی او در ثانیه پایانی کمکی به او نکرد و در نهایت با یک امتیاز عقب افتاد.

فیروزپور پیش از این در دور نخست مرحله مقدماتی دیروز (شنبه) سیمونه وویچکوفسکی از لهستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی سپس در مبارزه سوم 10 بر 2 پروین مالک از هند و سایمون مارسل از اتریش را 14 بر 6 شکست داد. فیروزپور در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر 2 ارمنستان هارایارعلی خانیان دارنده مدال نقره اروپا را شکست داد و به فینال راه یافت.

مدال طلای وزن 61 پوند را نیز آرسنی هاروتونیان ارمنی به دست آورد که در فینال آرتور چبودایف روسی را 11 بر 7 شکست داد. رقابتی تنگاتنگ ایران و روسیه برای کسب عنوان قهرمانی تیمی است.

در ادامه وزن 5 ثانیه سجاد غلامی نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران برای کسب مدال طلا به مصاف محمد علی اف از اوکراین می رود. امیرحسین فیروزپور در وزن 92 کیلوگرم و سیدمهدی هاشمی در وزن 125 کیلوگرم برای کسب مدال برنز مبارزه خواهند کرد.

پیش از این و در پایان رقابت های 5 وزن نخست، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلوگرم، احمد محمدنژاد جوان در 57 کیلوگرم، علی اکبر فضلی در 70 کیلوگرم و علی به مدال طلا دست یافتند. سوادکوهی نیز در وزن 79 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

دکمه بازگشت به بالا