چشم بیکارترین استان به جوان‌ترین وزیر پیشنهادی/وزارتخانه گره‌گشا! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی: امروزه با معرفی و گمانه زنی در مورد لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم ، استانهای مختلف در حال بررسی وزارتخانه های مربوط به ظرفیت ها و مشکلات خود هستند ، بنابراین در استان لرستان به دلیل بیکاری بالا و نیاز به سیاست جدی ، وزارت کار و امور اجتماعی در این منطقه دوخته شده است.

چشم اکثر استانهای بیکار بر جوانترین کاندیدای وزارت / وزارت واحد متمرکز شده است!

در همین حال ، تعیین “حجت الله عبدالملکی” برای تصدی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و همچنین جوانترین گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه ، اهمیت توجه به سوابق و برنامه های وی برای لرستانی ها را خاص و مورد تأکید قرار داد.

حجت الله عبدالملکی نامزد پیشنهادی دولت در لیست غیر رسمی است ، در آوریل 1981 متولد شد و به نظر می رسد که جوانترین وزیر دولت دوازدهم پس از آذری جهرمی است. وی دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان ، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) است. ارائه برنامه های آن در مجلس قطعاً می تواند برای مردم لرستان مهم باشد.

بیکاری و اشتغال دلیل اصلی اظهارات رئیسی در مورد لرستان است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ، یک سیزدهم. سیزدهمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی در سخنرانی اخیر خود در جمع مردم لرستان غالباً از کلمات کلیدی “بیکاری ، اشتغال و تولید” استفاده کرده و مهمترین مشکلات استان را در این زمینه ها دانست.

وی در گفتگو با مردم شبکه ولایتی افلاک پرسید چرا استان لرستان به همراه زمینهای حاصلخیز ، منابع آبی ، روحیه و کار سخت در چنین وضعیتی قرار دارد. وی افزود: چرا این نیروهای خوب و م effectiveثر در استان تعلیق می شوند؟ چرا بیکاری در این استان بسیار زیاد است؟ چرا باید جوانان تحصیل کرده در خیابان های خرم آباد و بروجرد قدم بزنند و همیشه بدنبال کار باشند؟

وی گفت: حلقه مفقوده در این مورد مدیریت م effectiveثر است ، من از چندین واحد صنعتی معلق در لرستان دیدن کرده ام ، اما تعداد این واحدها متوقف شده است ، با تعداد قابل توجهی و بیش از 700 واحد تولیدی در این استان. درست است که واحدهای تولیدی در این محدوده؟

چشم اکثر استانهای بیکار به جوانترین کاندیدای وزارت / وزارت واحد متمرکز شده است!

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه امروز مدیران باید به بخش تولید کمک کرده و بخش تولید را فعال کنند ، اظهار داشت: به جای این استان ظرفیت تولید ، ظرفیت اشتغال و جذابیت نیروی کار وجود دارد. چرا باید همه اینها معلق شود؟ چرا آنها این همه زمین حاصلخیز را که می تواند در داخل و خارج استان بسیار مثر باشد تعلیق می کنند؟ بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری در این استان است و باید زمینه را برای جذب و سرمایه گذاری در بخش خصوصی در این استان فراهم آورد.

وی ادامه داد: “رازی که مردم این دانش آموز را دوست دارند این است که احساس می کنند آنچه ما به زبان فعلی می گوییم صادقانه است. من صادقانه اعتقاد دارم و صادقانه می گویم که بسیاری از افراد بیکار می توانند استخدام شوند. فرصتی برای ایجاد صنایع دگرگونی هنگام تنظیم وجود دارد. افزایش واحدهای تولیدی

سخنان حجت الاسلام رئیسی نشان می دهد که رهبر کابینه سیزدهم مشکلات استان را به درستی تشخیص داده است.

وزیران برنامه ریزی شده برای لرستان چیست؟

پارلمان هفته آینده در بررسی وزرای پیشنهادی کلید خواهد داشت و لرستانی ها به یکی از وزارتخانه های اصلی مراجعه خواهند کرد تا ببینند جوان ترین نامزد وزیر در برنامه های کلان و استانی چه برنامه هایی را اعلام می کند.

پیگیری مسائل استانی توسط نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی در فضای چانه زنی و بحث با وزرای پیشنهادی موضوعی بود که در اطلاعیه نماز جمعه خرم آباد نیز به آن اشاره شد. حجت الاسلام شاهرخی ، که قبلاً از تورم ، بیکاری و عدم رونق مشاغل به عنوان مشکلات اصلی استان یاد کرده بود ، توجه وزیران امور لرستان را به خود جلب کرد.

وی با اشاره به معرفی کابینه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی گفت: البته مجلس با توجه به قوانین ، معیارها و معیارهای تخصص ، تخصص ، تعهد ، دانش و توانایی به وزیران منصوب رای می دهد. عملکرد جهادی “

چشم اکثر استانهای بیکار بر جوانترین کاندیدای وزارت / وزارت واحد متمرکز شده است!

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به گفتگو با رئیس مجلس نمایندگان لرستان گفت: “من تأکید کردم که لرستان باید با جهش و جهش تغییر کند. اگر کشور نیاز به تغییر دارد ، لرستان باید به صورت جهشی تغییر کند. آیا بارور و آب استان غنی لرستان در برنامه های معرفی شده توسط وزیران جایی دارد؟ مجلس نمایندگان باید به موقعیت لرستان در برنامه های ارائه شده از سوی وزرا توجه کند. برخی از وزرا در کنار جهش لرستان نقش اساسی در تحول دارند. در این زمینه ، نظرات خود را با اعضا به اشتراک بگذارید.

مدیر ارشد اجرایی وی با اشاره به تعطیلی کارخانه های لرستان در لرستان گفت: قوه قضائیه در سال 1400 فعالیت خود را برای راه اندازی این کارخانه ها دو برابر کرد ، اما برخی از کارخانه ها در تهران و قوه قضاییه مشکل دارند ، سوال اصلی این افراد این است که این زمان کی باید باشد؟ آیا کارخانه ها به تولید و اشتغال باز می گردند؟ اگرچه قوه قضائیه در این زمینه فعالانه مشارکت داشته و بقیه سیستم جلساتی را برگزار کرده است ، اما بنده شما حداقل 20 ماه در خدمت شما بوده است ، این کارخانه ها در وضعیت پایداری هستند.

وی ادامه داد: “حمایت از تولید ، حمایت از تولید ، وقفه در تولید باید کار کند. چه زمانی هیئت مدیره و مدیر عامل پارسیلون باید وظایف خود را انجام دهند؟” مردم چقدر منتظر می مانند؟ قوه قضاییه ، صنعت ، معدن و تجارت و سایر نهادهای مرتبط تا کی باید منتظر بمانند تا فولاد ازنا از این وضعیت خارج شود؟ چقدر باید منتظر بازگشت فولاد صدر خرم آباد به تولید و اشتغال باشیم؟ این کارخانه ها صدها هکتار زمین و خزانه در استان را پوشش می دهند ، وام های ریالی و ارزی دریافت کردند اما برای این افراد استفاده نشد و تاریخ تولید ، اشتغال و اقتصاد این استان را مخدوش کرد.

لرستان در جدول بیکاری پیشتاز است

با این حال ، بر اساس نتایج سرشماری کار لرستان ، این اظهارات در صدر جدول بیکاری قرار گرفت. بررسی میزان بیکاری افراد 15 سال به بالا نشان می دهد که 6.5 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) بیکار هستند. با بررسی روند تغییر نرخ بیکاری نشان می دهد که این شاخص نسبت به سال قبل 3.8 درصد کاهش یافته است (1).

این در حالی است که لرستان با نرخ بیکاری 15.2 درصد و چهارمحال و بختیاری در بالای جدول نرخ بیکاری قرار دارد.

چشم اکثر استانهای بیکار بر جوانترین کاندیدای وزارت / وزارت واحد متمرکز شده است!

اعلام نرخ بیکاری لرستان مربوط به این واقعیت است که مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان پیش از این مدعی شده بود که در شرایط همه گیری کرونا 24 هزار و 546 نفر در استان مشغول به کار هستند.

استاندار لرستان در اظهارات اخیر خود به انتقاد رسانه ها و فعالان اجتماعی استان در مورد تورم و بیکاری استان پاسخ داد و گفت تورم در سراسر کشور و استان لرستان نیز بالاست. ماه ها و اینطور نیست که ما اول یا دوم کشور باشیم. برخی از مردم عادت کرده اند ، آنها همیشه می گویند که استان از نظر بیکاری و تورم در رتبه اول است ، اگر واقعاً می خواهید بگویید ، بگویید ، اول از همه ، بگو آنچه بدبخت است ، این اول است.

استاندار لرستان افزود: به عنوان مثال ، ما در استان ششم از نظر بیکاری هستیم ، نرخ بیکاری ما بسیار زیاد است و 13.1 درصد است ، اما ما در استان ششم هستیم و گفته می شود که ما استان اول از نظر بیکاری. “

بیکاری گسترده در پی تعطیلی واحدهای صنعتی

علیرغم ادعای معتمدین ، ​​رسانه ها ، فعالان اجتماعی و کارشناسان در سطوح مختلف مردم همچنان اشتغال و بیکاری را یکی از مشکلات جدی استان می دانند. کارشناسان بیکاری می گویند در هر جامعه ای آثاری وجود دارد که در لرستان بیشتر این آثار در بخشهای مختلف ملموس است.

چشم اکثر استانهای بیکار بر جوانترین کاندیدای وزارت / وزارت واحد متمرکز شده است!

آخرین قطعه دومینو بسته شدن واحدهای صنعتی در لرستان و بیکاری گسترده کارگران به کارخانه “صدر فولاد” برمی گردد ، که سالانه 6000 تن فولاد تولید می کرد و اکنون به دلایلی خط تولید خود را تعطیل کرده است. ساخته شده است تقریبا کارگران بیکار شدند ..

فرماندار چگنی گفت که اگر این واحد در ماه های آینده راه اندازی شود ، آنها قطعاً برنامه توسعه ای را دنبال می کنند که بیشتر منجر به ایجاد 1500 شغل مستقیم و غیر مستقیم می شود.

چشم وزیر جوان

با این حال ، اگر مردم از نرخ بیکاری در استان لرستان شکایت دارند ، به این دلیل است که هریک از آنها به شیوه خاص خود و در ابعاد مختلف به این چالش پرداخته اند ، اما به نظر نمی رسد انکار نرخ بالای بیکاری در استان لرستان درمان شود. درد در آن منطقه

از سوی دیگر ، روند اشتغال زایی در استان لرستان از سوی مردم یا حتی کارشناسان یک روند ملموس نیست ، بنابراین هر زمان که آماری در این زمینه منتشر می شود ، رسانه ها و مردم با شک و تردید به آمارها نگاه می کنند.

اکنون ، با پیشنهاد جوانترین وزیر در وزارتخانه بزرگ و مهم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مردم لرستان انتظار دارند که این وزارتخانه نقش م moreثرتری در سیاستگذاری ، نظارت و اجرای طرح های اشتغال زایی ، برنامه ریزی و سازماندهی بیکاری و تثبیت اشتغال

دکمه بازگشت به بالا