جامعه

آشفتگی نماهای شهری موجب پرخاشگری‌ اجتماعی می‌شود

رویداد برتر / قم مدرس دانشگاه شهید بهشتی گفت: برخی ناهنجاری ها و تجاوزهای رفتاری که در جامعه مشاهده می شود ناشی از آشفتگی دیدگاه های شهری است ، برخی از دیدگاه های شهری آنقدر نامطلوب است که تصویری از داعش در آگاهی عمومی ایجاد می کند.

به گزارش رویداد برتر ، بهمن ادیب زاده در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرخنده که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد حضور یافت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره غلامرضا جانقربان معاون فقید وزیر ، مهمان ویدئو کنفرانس بود. گامی بزرگ در جهت معماری قم و برنامه ریزی شهری

وی با بیان اینکه توسعه شهری تنها به پلاک وی اختصاص ندارد ، گفت: اگر نمای ساختمان در داخل و خارج ساختمان به عنوان یک مانع تلقی شود ، فضای داخلی ساختمان خصوصی و متعلق به خود است ، اما خارج از شهر است.

ادیب زاده اظهار داشت: زیبایی که منجر به سازگاری با نیروهای ادراکی ما می شود خوب تلقی می شود و پیامهایی که با نیروهای ادراکی ما در تضاد است زشت است. این شهر اسلامی نیست و شهرداری باید آن را در دستور کار قرار دهد ». به دنبال دستورات رهبر ارشد ، شهرداری تهران برنامه های مناسبی را تدوین کرد.

وی این س raisedال را مطرح کرد که آیا مردم حق ندارند با دیدن چشم اندازهای شهری حس نوستالژی ملی را در دل خود ببینند؟ وی افزود: برخی ناهنجاری ها و تجاوزهای رفتاری که در جامعه مشاهده می شود ناشی از تلاطم دیدگاه های شهری است ، برخی از دیدگاه های شهری آنقدر نامطلوب است که تصویری از داعش در آگاهی عمومی ایجاد می کند.

ایمجا سجاد (ع) پس از تعریف گوش راست ، چشم راستش گفت و گفت: “اما درست بسارك فغز ما لا یل را لكه دار كن و از آبتزالح خارج شو ، به غیر از Lmvz Bsra نشان مقوایی با Tstfyd دانشمندان باهوش هزینه Tstqbl برای Frames الععتبار و شما ارزش قائل است. چشم راست به شما بستگی دارد که آنچه را که برای شما قانونی نیست بپوشانید و آن را مبتذل نکنید مگر اینکه درسی را یاد بگیرید که می توانید از آن دیدن کنید یا دانش کسب کنید زیرا بینایی وسیله ای برای یادگیری است.

ادیب زاده با اشاره به حق ظاهر شدن در تصویر شهر اسلامی اظهار داشت: تصویر شهر اسلامی جلوه ای از احقاق حقوق طبیعی است ، بنابراین تصویر شهر نباید به مسلمانان آسیب برساند و باید میل به عبادت و امید و کمال در مردم

مدرس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به حق تماشای تلویزیون شهری گفت: نظارت حق طبیعی چشم است و چشم باید زیبایی ها را ببیند تا زمانی که به بیگانگی منجر شود تا به حرام نگاه نکند.

وی در پایان گفت ، تلویزیون شهر اسلامی دارای سه نوع حقوق بشر است ، این حقوق الهی ، حقوق طبیعی و حقوق شهروندی است که می توان از آنها حق ظاهر و مشاهده را دریافت کرد.

لازم به ذکر است که سومین جشنواره تماشای مطلوب امسال با مشارکت جهاد دانشگاهی قم و شهرداری کومی برگزار شد و در پایان مراسم اختتامیه ، آثار منتخب سومین جشنواره تماشای مطلوب ارائه شد و مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا