خبرهای کلی

از هر ۱۰۰۰ کردستانی یک نفر بر اثر کرونا جان باخته است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فرزین رضایی در گفتگو بگو وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 380 بیمار جدید کرونری در کردستان شناسایی شده که متأسفانه 9 بیمار فوت کرده اند. اندبه

وی افزود: از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا ، 1606 نفر در شهرها و روستاهای کردستان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. اند این یک آمار غم انگیز است با توجه به 1.6 میلیون نفر جمعیت استان و از هر هزار نفر یک نفر جان خود را از دست داده است. اندبه

رئیس دانشگاه پزشکی کردستان از پذیرش 939 بیمار مشکوک به تاج در کردستان خبر داد و گفت: اکثر بیماران با سنندج در ارتباط هستند و 577 نفر در حال حاضر در مراکز درمانی این شهر بستری هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 88 بیمار مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا در بخش مراقبت های ویژه استان تحت درمان هستند.

وی افزود: تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری عروق ویروس کرونا قلب در کردستان از ابتدا تا به امروز 1606 نفر است که از این تعداد 680 نفر در سنندج ، 269 نفر در سقز ، 139 نفر در مریوان ، 115 نفر در بانه ، 136 نفر بوده است. قروبه86 نفر در کامیاران ، 86 نفر در دیواندره ، 71 نفر در بیجار ، 21 نفر در داخل دهگلان و سه نفر در سروآباد جان باختند اند همه اشیاء به صورت بهداشتی و مطابق دستورالعمل های مربوط دفن می شوند.

رضایی تصریح کرد: انتظار می رود شهروندان به رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک ، شستن مرتب دستها با آب و صابون ، عدم حضور در اجتماعات ، رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه برای قطع زنجیره این ویروس کشنده ، در غیر این صورت تعداد افراد آلوده و تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در محدوده افزایش می یابد.

دکمه بازگشت به بالا