اقتصادی

اعزام ۶۴ هزار نفر از زوار به عتبات عالیات/ رفع مشکل مسافران هواپیمایی العراقیه

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که تا ساعت 6 صبح امروز 64 هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

به گزارش رویداد برتر ، رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی در مورد پروازهای ایرانی گفت: طبق اعلام مقر تایپین ، 60 هزار زائر باید تحت توافق با دولت عراق اعزام می شدند.

وی ادامه داد: از ساعت 6 صبح امروز صبح حدود 64 هزار زائر از مرزهای هوایی و زمینی به حرم اعزام شدند که از این تعداد 59 هزار نفر مسافر پروازهای اربعین بودند. تاکنون حدود 25000 نفر بلیط برگشت را خریداری کرده اند و پیش بینی می شود این تعداد افزایش یابد.

قاسمی افزود: اکنون در تلاش هستیم تا نمایندگان خود را در فرودگاههای نجف و بغداد مستقر کنیم تا روند بازگشت زائران را راهنمایی و نظارت کنند. امیدواریم بازگشت زائران اعم از هوایی یا زمینی از مرز مهران هموار باشد. ما قبلاً 2500 اتوبوس برای بازگشت حجاج به زمین هماهنگ کرده ایم و در صورت لزوم این تعداد را افزایش می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر سرزده خود در فرودگاه دیشب خمینی امام (ره) نیز گفت: من دیشب به دلیل مشکلاتی از فرودگاه امام خمینی امام (ره) بازدید محلی داشتم.

در این بازدید مقرر شد همه کسانی که بلیط عراقیه را دریافت کرده اند اما ویزا ندارند پس از اخذ ویزا به عتبات عالیات اعزام شوند.

وی ادامه داد: پس از عملیات ، این مسافران تا صبح امروز به عراق منتقل شدند و این مشکل برطرف شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا