هنر و فرهنگ

درخواست افزایش سهمیه ایران را به عراق داده ایم‌/ به دنبال کاهش هزینه های سفر زائران هستیم

فرمانده مرکز وایینی گفت: “ما از دولت عراق خواسته ایم که هنگام بازگشت از موکب اربعینی به زائران ایرانی اجازه دهد از طریق مرزهای زمینی وارد کشور شوند تا هزینه های زائران اربعینی حسینی را کنترل کنند.”

به گزارش رویداد برتر ، حسین ذوالفقاری در گفت وگو با رادیو “اربعین” گزارشی از فعالیت های چند ماه پیش ستاد و کمیته های اربعین برای بررسی و آماده سازی زمینه اعزام زائران اربعین حسینی به اربعین ارائه کرد. راهپیمایی: همه این برنامه ها و تصمیمات بر رعایت حداکثر پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت زائران و مردم تأکید داشت.

وی گفت: “در ابتدا ، ما به عراق پیشنهاد کردیم به افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده اند فرصت انجام مراسم وایینی داده شود و آنها در بحث های اولیه موافقت کردند.” دولت عراق تصمیم گرفته است که سهمیه ای برای کشورها تعیین کند و در چارچوب این سهمیه 30 هزار نفر به ایران اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به رایزنی های اخیر خود با سفیر عراق در تهران گفت: “تاکنون دولت عراق اعلام کرده است که زائران باید به صورت هوایی در این مراسم شرکت کنند. ما همچنین پیشنهاد کرده ایم که در صورت امکان زائران ایرانی از طریق مرزهای زمینی ، برای کاهش برخی از هزینه های آن ، ما این درخواست را دریافت کردیم و باید ببینیم در نهایت چه تصمیمی گرفته می شود و این درخواست نیز برای انجام آزمایش PCR در ایران انجام شده است ، چرا؟ هزینه این آزمایش در عراق حدود 40 دلار

این مقام مسئول در فرماندهی مرکزی اربعین تاکید کرد که ما در تلاش هستیم تا با اتخاذ راه حل و ارائه پیشنهادات در ستاد اربعین و وزارت خارجه ، هزینه زائران اربعین حسین را کاهش دهیم.

وی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات حمل وسایل و تجهیزات زائران از طریق مرزهای زمینی به عراق است و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. آنها باید تصمیم خود را در این زمینه در نظر بگیرند و منتظر بمانند.

وی درباره مشکل ویزای زیارت گفت: “کسانی که دو دوز واکسن دریافت کرده اند و بیماری زمینه ای ندارند باید برای شرکت در مراسم ثبت نام کنند.” ما سعی می کنیم در صورت امکان این کار را انجام دهیم. ” با این حال ، بدون ویزا ، سفارت عراق به ما اطلاع داده است که هیچ مشکلی برای صدور ویزا وجود ندارد و می تواند طی دو تا سه روز برای تعداد زیادی از زائران ویزا صادر کند.

ذوالفقاری همچنین گفت: “من به کمیته ها تاکید کردم که اعضای کارکنان حوزه انتخابیه اربعین باید به این مراسم اعزام شوند” و افزود: “راهپیمایی هایی وجود دارد که در عراق جایگاهی دارد و ما تاکید می کنیم که امسال آنها تجدید حیات خواهند کرد. سکوها و امکانات به گونه ای که اگر خدا بخواهد می توانیم از این سکوها و امکانات در سالهای آینده استفاده کنیم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا