خارجی

درخواست ایران از شورای امنیت درباره اسرائیل

به گزارش رویداد برتر ، مجید تخت روانچی در گفتگو با شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات سیاسی و امنیتی در سوریه گفت: در نتیجه تلاش های نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و همکاری دولت سوریه ، جلسه بعدی قانون اساسی کمیته انتظار می رود. “

تخت روانچی اظهار داشت: ما حمایت خود را از تلاش های نماینده ویژه دبیرکل در سوریه و تعهد سازنده دولت سوریه برای تسهیل کار این کمیته مجدداً اعلام می کنیم.
وی افزود: ما همچنین از روسای کمیته تشویق می کنیم تا با روحیه انعطاف پذیری و سازش ، سازنده کار کنند.

به گفته سفیر ایران و نماینده دائم سازمان ملل ، این کمیته باید بدون دخالت یا فشار خارجی به کار خود ادامه دهد. تعیین مهلت ساختگی برای خاتمه فعالیت های آن یا سایر شرایط و الزامات مشابه ، تأثیر منفی بر فعالیت های کمیته خواهد داشت.

تخت روانچی افزود: باید تضمین شود که این یک فرایند سیاسی است که واقعاً توسط سوریه هدایت می شود ، متعلق به سوریه است و توسط سازمان ملل متحد تسهیل می شود.

وی تاکید کرد: به موازات کار کمیته باید تلاش های جدی در زمینه های دیگر انجام شود. اول ، اشغال بخش هایی از سوریه باید پایان یابد و بر این اساس ، تمام نیروهای خارجی ناخوانده باید بدون هیچ پیش شرط یا تأخیری دیگر آن کشور را ترک کنند.

تخت روانچی گفت: شورای امنیت باید مسئولانه عمل کند و رژیم اسرائیل را وادار کند که به تجاوز خود علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پایان فوری دهد. چنین اقدامات ماجراجویانه ای که ما به شدت آن را محکوم می کنیم ، نقض آشکار قوانین بین المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: “علاوه بر این ، مبارزه با همه گروه های تروریستی باید بی وقفه ادامه یابد زیرا حضور و فعالیت های جنایتکارانه آنها امنیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین صلح و امنیت در منطقه را تهدید می کند.”

دیپلمات رهبری سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما فعالیت های تجزیه طلبانه یا ابتکارات غیرقانونی دولت سوریه را رد می کنیم و همه تلاش ها برای حمایت را محکوم می کنیم. حاکمیت ، وحدت و تمامیت ارضی سوریه باید توسط همه احترام گذاشته شود.

تخت روانچی افزود: به موازات آن ، بازسازی سوریه و همچنین بازگشت پناهندگان و آوارگان باید ادامه یابد. اینها اقدامات مرتبط هستند و یکدیگر را تقویت می کنند.

وی افزود: این امر مستلزم سیاست زدایی از کمک های بشردوستانه و بازگشت پناهندگان و آوارگان است ، زیرا سیاسی شدن این مسائل فقط بحران سوریه و رنج مردم آن را که نتیجه بیش از 10 سال درگیری است ، طولانی می کند. . “

سفیر سازمان ملل در ایران افزود: “در این زمینه ، یادآوری مفاد قطعنامه 2585 را ضروری می دانیم که بر اساس آن شورای امنیت از همه کشورهای عضو می خواهد تا اقدامات عملی برای رفع نیازهای فوری مردم سوریه انجام دهند. “

تخت روانچی تاکید کرد که اشاره در قطعنامه به “مراحل عملی” ، فراخوانی برای لغو تحریم های یکجانبه است. به عنوان 2585. بشردوستانه فعلی آن کشور ، حذف کنید.

ما اصولاً بر موضع خود تأکید می کنیم که بحران سوریه باید به صورت مسالمت آمیز و مطابق با اصول حقوق بین الملل و به ویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها انجام شود و آنها نباید در امور داخلی یا خارجی خود دخالت کنند. سفیر ایران و نماینده دائم سازمان ملل متحد. و برای حل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی.

در پایان ، تخت روانچی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان حمایت می کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا