خبرهای کلی

کمبود آب آینده یزد را تهدید می‌کند/افت آب‌های زیرزمینی در «چرخاب» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرنگار آنلاین گفت: محمدمهدی جوادیان زاده شنبه شب در جلسه شورای آب اشکذر از کاهش آبهای زیرزمینی به ویژه در دشت چرخاب و شهر اشکذر که بیشتر دشت یزد-اردکان را در بر می گیرد ابراز نگرانی کرد. مدیریت مصرف ، همانطور که وی بر ضرورت آینده استان تأکید کرد.

وی اظهار داشت: شهر اشکذر به دلیل اینکه مهمترین منبع آب آشامیدنی استان است ، نقطه بسیار حساسی برای استان یزد است. این کاهش هر سال اضافه می شود و باعث فرونشست و افسردگی زیادی می شود.

جوادیان زاده ابراز امیدواری کرد: در راستای برنامه های حوادث آب و سازگاری با کم آبی در استان که با همکاری و هماهنگی مسئولان ذیصلاح به طور جدی در حال برنامه ریزی و برنامه ریزی است ، نصب کنتورهای هوشمند و طرح حمل و نقل آب حجمی در پایان 1405. تخلیه و کاهش کمبود مخزن به صفر برای جلوگیری از غرق شدن و غرق شدن بیشتر.

وی با اشاره به اینکه شهر اشکذر گلخانه و مرکز صنعتی استان یزد است ، از رهبران مربوطه خواست تا در رابطه با چاه های غیرمجاز کشف شده در ارتباط با این دو موضوع نظارت و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش آنلاین ، در این جلسه مجید زارع بیدکی به عنوان سرپرست جدید اداره آب شهرستانهای یزد و اشکذر معرفی و از خدمات محمدعلی حکیمی تقدیر کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد در سفر خود به عسگری ، در بخشی از “رویداد آب” با رئیس دادگستری و فرمانده انتظامی اشکذر ملاقات کرد و خواستار تعامل و همکاری با آب منطقه ای برای حفاظت از منابع آب شهر شد.

من باید بگویم؛ طرح “حادثه آب” برای اولین بار در سال گذشته در کشور و استان یزد با هدف حفاظت از منابع آبی استان و اقدام در اسرع وقت آغاز شد.

دکمه بازگشت به بالا