هنر و فرهنگ

اولین نشست رئیس صدا و سیما برگزار شد

رئیس سازمان صدا و سیما در اولین دیدار خود با مدیران صدا و سیمای استان اظهار داشت: رسانه ملی باید فضای حاکم را به درستی تشخیص دهد ، کاستی ها را بشناسد و از مردم عدالت بخواهد.

به گزارش رویداد برتر به نقل از روابط عمومی روابط عمومی و رادیویی ، این جلسه اندکی پس از مراسم تجلیل و تقدیم رئیس صدا و سیما در اتاق جلسات مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

پیمان جبلی با اشاره به دو واژه هویت و عدالت ، گفت: این دو کلمه برگرفته از بیانیه مرحله دوم انقلاب اسلامی ، مهمترین راهبرد ما در تفکر استانها است.

وی افزود: پس از خروج از چالش های چهل سال اول انقلاب و دستیابی به دستاوردهای مهم ملی و منطقه ای ، اکنون در مرحله دوم انقلاب اسلامی هستیم و مهمترین وظیفه ما بررسی نقاط قوت و ضعف و موفقیت ها و نادیده گرفته شده است. مسائل مربوط به فضای ملی. “

رئیس سازمان صداوسیما گفت ما هنوز با آرمان حقیقت و جستجوی عدالت که باید در جمهوری اسلامی ایران تحقق یابد فاصله زیادی داریم. وظیفه ماست که به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم و عدالت و قابلیت های موجود در جامعه را نمایندگی کنیم.

جبلی گفت: “رسانه ملی باید فضای حاکم را به درستی تشخیص دهد ، کاستی ها را بشناسد و از مردم عدالت بخواهد.” مطالبه عدالت کار آسانی است. آسان است زیرا به سرعت اتفاق می افتد و دشوار است زیرا پیاده سازی و پیاده سازی آن دشوار است ، به ویژه در سطح محلی.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اهمیت توجه مراکز به این موضوع خاطرنشان کرد: ابتدا باید به مسائل و مشکلاتی بپردازیم که راه حل های کوتاه مدت و میان مدت دارند و اگر نتوانیم مشکلات بزرگ و چند وجهی را حل کنیم ، نباید به آنها مراجعه کرد

جبلی گفت: “ما باید به مسائل عاقلانه و دقیق رسیدگی کنیم تا بتوانیم به زودی به نتیجه برسیم.” هر مرکز ابتدا باید سه تا چهار مشکل را شناسایی کرده و آنها را از طریق رسانه ها با دقت نشان دهد.

وی تأکید کرد که در هم افزایی مراکز استان ها و تهران ، این مسائل باید منصفانه و عادلانه مورد توجه قرار گیرد و مردم باید عدالت و راه حل مشکلات خود را در رسانه ملی ببینند.

بازنمایی ظرفیت های منطقه ای در سطح ملی

رئیس سازمان صداوسیما بازنمایی ظرفیت ها و توانایی های کشف نشده ملی در سیستم را دومین موضوع مهم صدا و سیمای استان دانست و از نمایندگی آنها در تولیدات نمایشی مراکز مهم قدردانی کرد.

جبلی گفت: “دیدگاه های ما در مورد مخاطبان باید فراتر از مخاطبان پایتخت باشد.” “مراکز استانی با ویژگی های منطقه ای و محلی پر از قابلیت های مهمی هستند که باید در شبکه های ملی نشان داده و نمایان شوند.” برای تحقق این امر ، با تجمیع بودجه چندین مرکز ، می توان کارهای مشترک و باشکوهی را در مراکز انجام داد تا با رسانه ملی در یک سطح قرار گیرند.

توجه به هویت ملی در مراکز

وی با اشاره به ماهیت هویت محور رسانه ملی گفت: وقتی از هویت ملی صحبت می کنیم ، مرزهای تمدن و فرهنگ ایران را در قرون مختلف درک می کنیم. وقتی از جغرافیایی صحبت می کنیم که رنگین کمانی از خرده فرهنگ ها است و هویت ملی ما را شکل می دهد ، باید به اجزای آن نیز توجه کنیم.

رئیس صدا و سیمای ایران ، ایران را فرش زیبایی با دو طرف و صورت های مختلف در هر دو طرف توصیف کرد ، و هنگامی که پارچه او بالا می رود ، با نگاهی هماهنگ و زیبا روبرو می شویم که اگر قطعه ای ناهمگن باشد ، کل فرش از بین می رود. زیبا به نظر نمی رسد ..

به گفته جبلی ، هویت ملی ما فرشی است که ترکیبی از همه اقوام است و توجه به هر جزء مهم است.

رئیس سازمان صداوسیما سپس این س askedال را مطرح کرد که چند برنامه رادیویی و تلویزیونی را می توانید نام ببرید که برای دعوت از کارشناسان خارج از پایتخت به سراغ کارشناسان آنها می روند؟ یا چند متخصص پزشکی یا روانشناسی را در رسانه ملی می شناسید که خارج از تهران هستند؟

وی ادامه داد: ظرفیت های مغفول مانده و انباشته شده در مراکز وجود دارد که باید در سطح ملی دیده شود و شبکه های استانی باید با استقرار و استقرار زمینه رشد و توسعه مراکز را فراهم کنند.

جبلی در پایان بر توسعه عدالت و هویت در جغرافیای ایران تأکید کرد و گفت: رسانه های مرکز استانها باید با تمرکز بر این دو موضوع در بخشهای مختلف جغرافیای ایران و نمایندگی در شبکه های ملی نقش خود را ایفا کنند. و در این مورد می توان بحث کرد. ما در رسانه ملی بودیم و در مورد سرزمین ایران گزارش می دهیم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا