خارجی

تکذیب خبرسازی رسانه‌های آذربایجان درباره ورود نظامیان ایرانی به این کشور

برخی از مطبوعات آذربایجانی به دروغ ادعا کردند که نیروهای ما در 44 روز گذشته جنگ قفقاز وارد آذربایجان شده اند.

این خبر مشکوک که در حال حاضر با هدف ایجاد التهاب و ایجاد فضای ضدایرانی در داخل آذربایجان انجام شده است ، با ارائه اطلاعات نادرست ، ایران را متهم به تجاوز نظامی در منطقه آذربایجان ، منطقه زنگیلان و روستای سلطانلی کرد.

در همین راستا ، یک منبع آگاه در وزارت نیرو ضمن شکایت از تحریف حقایق مرتکب شده توسط رسانه های آذربایجانی ، به “نورنیوز” گفت: این سرمایه گذاری مشترک گاز رودخانه ارس را با باکو امضا کرده و در هر دو طرف توافق کرده است. مرز با ایران بر اساس این قرارداد ، پس از پایان اشغال سرزمین های آذربایجان ، تصمیم گرفته شد که سد بخش آذربایجان تحت توافق جدیدی به باکو واگذار شود.

این منبع افزود: “در طول جنگ 44 روزه قفقاز ، نیروهای نظامی آذربایجان ، در زمان پیشرفت در آزادسازی سرزمین های اشغالی ، توافق قبلی را نادیده گرفتند و از روشن شدن جزئیات فنی و امنیتی و توضیح شرایط جدید خودداری کردند ، خواستار عقب نشینی نگهبانان ایرانی. از سد. »آنها دارای یک شمال بودند که به هیچ وجه منطقی و ممکن نبود.

وی افزود: کمی بعد ، با توافق بین وزارت نیرو و وزارت نیرو جمهوری آذربایجان ، در مراسمی با حضور فرماندهان مرزی دو کشور ، امنیت قسمت شمالی سد تحویل داده شد. به نیروهای آذربایجان “

لازم به ذکر است که در سالهای اشغال خاک آذربایجان ، جمهوری اسلامی ایران در سد مشترک ارس از منافع و اموال آذربایجان دفاع کرد و پس از اشغال قسمت آذری سد رسماً به طرف آذربایجانی

این نوع اخبار هدایت شده مخالف همسایگی خوب است و گمانه زنی ها در مورد تأثیر کشورهای متخاصم ایران در سیاست آذربایجان در قبال ایران را تقویت می کند ، در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره به تمامیت ارضی همه کشورهای همسایه احترام گذاشته و به این اصل پایبند است.

311311

دکمه بازگشت به بالا