جامعه

حق همسایگی را با آذربایجان و ترکیه ادا کرده ایم

رویداد برتر / اردبیل سخنگوی مدیر اجرایی استان و امام جمعه اردبیل روز جمعه گفت که ایران به طور قانونی از حق همسایگی و همسایگی با جمهوری آذربایجان و ترکیه استفاده کرده است.

در خطبه های نماز جمعه این هفته ، آیت الله سید حسن عاملی فضیلت ماه های محرم و صفر را اعلام کرد: ترک ماه محرم و صفر برای دوستداران اهل بیت مانند خروج از پالایشگاه بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: در اندوه این ماه به تولد دوباره و خاموش شدن آتش جهنم دست یافته ایم.

امام جمعه اردبیل گفت: باید این پاداش و کرامت الهی را حفظ کنیم و با امام حسین خداحافظی نکنیم زیرا کربلا یک شیوه زندگی است که باید در همه امور اجتماعی و فردی ما حضور داشته باشد و آسیب ببیند. امام حسین به دو نفر تقسیم می شود ، ماه محرم و صفر.

عاملی در تشریح مشکلات اخیر آملی ، ایران و آذربایجان گفت: در زمان اشغال قره باغ ، ایران در کنار آذربایجان قرار داشت و از همه نظر از آذربایجان حمایت کرد و بالاترین مهربانی را به این کشور ارائه کرد.

وی گفت: حفاظت از قانون ، رعایت قوانین و مقررات قرآن و قوانین همسایه ما را ملزم به حمایت و دفاع از آذربایجان کرد ، بنابراین در اولین جنگ قره باغ ، کمک ایران قطعاً جان صدها هزار نفر را نجات داد. ما هم آنها را ترک نمی کنیم. ما با افتخار کمک کردیم زیرا مطابق دستورات قرآن و وظیفه انسانی خود عمل کردیم.

امام جمعه اردبیل با بیان حمایت ایران از آذربایجان گفت: “ایران نیز در جنگ اخیر در سطح بسیار بالایی کمک کرده است. هیچ کمکی بیشتر از رهبر بزرگ انقلاب آن نمی تواند وجود داشته باشد. آذربایجان در اولین قره باغ از ایران دفاع خواهد کرد.” ” جنگ ، عربستان سعودی وضعیت اقتصادی خوبی نداشت.

عاملی افزود: “در زمان اشغال قره باغ ، من آنقدر از آذربایجان دفاع کردم که سفیر آذربایجان به اردبیل آمد و من را از دعوت شخصی رئیس جمهور آذربایجان برای رفتن به منبر مسجد حیدر باکو مطلع کرد که بسیار مهم است. مسجد ، اگرچه شکست خورد. “

وی با اشاره به مشکلاتی که جمهوری آذربایجان در جابجایی تریلرهای ایرانی دارد ، گفت: “برای ما بسیار سخت است که مسیر بیله سوار به نخجوان را به مدت 25 سال در اختیار آذربایجان قرار دهیم ، اما به ما اجازه ندادند تریلرهایمان چند کیلومتر و دو مسافت را طی کنند. جریمه و زندان شد. برای ما دشوار است که هیچ سلاحی از ایران به ارمنستان ارسال نشده باشد. مطبوعات رسمی با تأکید کامل و پیوسته می نویسند که ایران به ارمنستان سلاح می فرستد و مردم آذربایجان نسبت به ایران بدبین هستند. به ملت ترکیه اجازه داده شده است که از طریق دشمنان درجه یک به ایران نگاه کند ، در حالی که ایران برای همسایگان خود ذخیره است. این مسئله در جریان کودتای ترکیه روشن شد.

امام اردبیل جمعه در توضیح نقش بازیگران فراتر از مناطق گفت: در اینجا ، ایران و آذربایجان باید مراقب قدرت های بزرگ منطقه باشند که سعی می کنند آن را به آتش بکشند. دشمنان ایران در حال سازماندهی کامل تحریم اقتصادی علیه ایران هستند.

“سه هفته پیش ، ایالات متحده گفت که مهلت مذاکرات با ایران رو به اتمام است. ایران باید فوراً به مذاکرات بازگردد و در چند روز اوضاع قفقاز روشن شده است. این تهدید آمریکا برای همه کشورها یک چالش است در منطقه

در نهایت ، وی گفت: “آخرین کلمه این است که فرمان مقام معظم رهبری ، که اخیراً از آذربایجان گرفته شده است ، به اشتباه در آذربایجان به عنوان تهدید تلقی شد در حالی که هیچ تهدیدی وجود ندارد و معظم له سعی می کند یک اصطلاح قطعی را در سنت خلقت بیان کند.” اگر به کسی نیکی نکنیم و درباره او تحقیق نکنیم ، در آتش خواهیم بود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا