خارجی

تمرین سناریوهای مختلف در رزمایش ترکیه و جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری «ترند»، وزارت دفاع ترکیه در توئیتی نوشت: رزمایش مشترک «حمله زیر آب» جمهوری آذربایجان و ترکیه همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، رزمایش هایی که در جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار می شود شامل آموزش تهاجمی زیر آب، عملیات جستجو و نجات، نبرد در مناطق پرجمعیت و مسکونی و حمله به ساحل است.

خبرگزاری «آذرتاج» نیز از این رزمایش خبر داد و به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نوشت که بر اساس طرح همکاری دوجانبه امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ترکیه، سربازان ارتش آذربایجان در تمرینات برگزار شده در ترکیه به منظور تبادل تجربیات شرکت کردند.

یک مقام عالی رتبه ارتش آذربایجان گفت: در این مراسم با تاکید بر خدمات مثال زدنی ارتش، از دانش و تجربیات به دست آمده برای تقویت بیشتر ارتش استفاده می شود.

رزمایش نظامی باکو – آنکارا در شرایطی برگزار شد که چندی پیش دستور «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان مبنی بر انطباق ارتش این کشور با استانداردهای رزمی ترکیه صادر شد.

ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان پس از دیدار با رئیس ستاد کل اطلاعات ترکیه در پایان آوریل سال جاری، درباره تعمیق روابط نظامی دو کشور صحبت کرد. این مقام عالی رتبه باکو افزود: اصلاحات با دستور الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان با هدف ارتقای ارتش آذربایجان به استانداردهای نیروهای مسلح ترکیه ادامه خواهد یافت.

چندی پیش رسانه ها از آموزش 72 نفر از یگان پهپاد نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند.

در همین رابطه خبرگزاری «آناتولی» نوشت که در این برنامه آموزشی چهار ماهه، پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش های لازم را برای کنترل پهپاد بیرقدار در شمال غرب ترکیه فرا گرفتند. هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری اخیر با ارمنستان داشتند.

311311

دکمه بازگشت به بالا