خبرهای کلی

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، قطع اینترنت جهانی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
عیسی زارع پور در بازدید از ظرفیت خود از شبکه ملی اطلاعات گفت: “ما مشکل بزرگتری داریم و آن این است که متأسفانه سرمایه گذاری مورد نیاز برای توسعه در زمینه ارتباطات در چند سال گذشته انجام نشده است.” نمایشگاه ، در مورد اختلالات اخیر اینترنت به خبرنگاران گفت.

وی افزود: در گذشته مشکلات خاصی مانع توسعه ارتباطات می شد اما امروزه بسیاری از محصولات صنعت مخابرات کشور بومی سازی شده و می توانیم از ظرفیت داخلی برای این توسعه استفاده کنیم.

وی افزود: همه گیری ویروس کرونا صنعت ارتباطات را شگفت زده کرده است. در حالی که نیازهای ارتباطی مردم در این مدت چند برابر شده است و ما اکنون در موقعیتی هستیم که به سرعت ظرفیت را در بخش های مختلف افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد اینترنت ملی ، گفت: “شبکه ملی اطلاعات هیچ ارتباطی با طرح حفاظت از فضای مجازی ندارد.” این طرح ماه ها در پارلمان بوده است ، اما شبکه اطلاعات ملی طرحی است که ده سال است تصویب شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی یک شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست ؛ یک شبکه ملی اطلاعات به معنای داشتن یک شبکه با ظرفیت بالا در داخل کشور برای اتصال به ارتباطات بین المللی در مواقع لزوم است. حداکثر ظرفیت برای کمک و دریافت خدمات خوب تجربه ی کاربر.

زارع پور در ادامه گفت: “در گروه ارتباطات ، برنامه ما این است که فیبرهای نوری را در چهار سال آینده به هر خانه ببریم و پروژه فیبر را در خانه انجام دهیم.” به این ترتیب ، افراد می توانند نرخ ضرب را تجربه کنند.

وی افزود: ما ظرفیت های بسیار خوبی در کشور برای تولید محصولات مرتبط با حوزه ارتباطات داریم که می توان از آنها برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت ارتباطات استفاده کرد. این محصولات شامل لایه های مختلف تجهیزات پایانی مانند مودم ، سوئیچ های مخابراتی و نوری ، تجهیزات شبکه انتقال و تجهیزات مرکز داده است.

دکمه بازگشت به بالا