خبرهای کلی

یک بار برای همیشه به ظلم صنعت نفت در حق استان بوشهر پایان دهید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، ابراهیم رضایی جمعه شب در نشستی با حضور رئیس شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: در هفته های اخیر درگیر ارائه یک واحد مسکونی برای مدرسه ای بودیم که هنوز کلاس های درس آن نبوده است. ایجاد.”

وی افزود: به دلیل نبود کانکس مدرسه ، تاکنون هیچ کلاسی راه اندازی نشده است. رئیس آموزش و پرورش همچنین گفت که ما برای یک مدرسه دیگر یک کانکس دوست داریم. مدیر به ما نگفت مدرسه بسازید چون ناامید شده بودند. این سرنوشت استان غنی بوشهر است. ما این مشکلات را نه تنها در این مورد ، بلکه در بخشهای مختلف نیز مشاهده می کنیم.

نماینده ای از جمعیت دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت که بوشهر ثروتمندترین استان کشور است و با این وجود دارای توانایی های محروم فراوان و هیچ کانکس برای کلاس درس نیست.

ممنوعیت اشتغال افراد غیربومی در صنعت نفت و گاز

وی تاکید کرد که انتظار داریم سرکوب بی پایان صنعت نفت بوشهر یکبار برای همیشه پایان یابد. این صنعت آلودگی ها و مشکلات زیادی ایجاد کرده است ، اما برای مردم ، نتیجه تقریباً هیچ است.

رضایی با بیان اینکه خدمات این صنایع تاکنون به مردم نرسیده است ، افزود: اگر آنها برای خود جاده و فرودگاه ساخته اند و اگر بخواهند کاری برای مردم استان بوشهر انجام دهند ، بیمارستان خواهند ساخت. برای ما.”

وی افزود: از رئیس جمهور می خواهیم ممنوعیت بکارگیری افراد غیربومی در صنعت نفت و گاز را اعمال کند. اپراتورهای نفت و گاز در این محدوده قرار می گیرند و این شرکت های نفت و گاز باید مسئولیت اجتماعی را بر عهده بگیرند.

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به این صنایع وظیفه پایان محرومیت زدایی در استان بوشهر و واگذاری آن به مردم داده شود. انتظار می رود هر دو یا سه ترکیب پتروشیمی توسط یک شهر تعیین شوند.

وی خاطرنشان کرد: “مردم این را می بینند و شکایت می کنند که ساکنان بوشهر در مدیریت مشارکت ندارند و احساس می کنند که چون ما در رهبری سهمی نداریم ، نمی توانیم ابتدایی ترین حقوق آنها را به دست آوریم.”

تصمیمات غیرحرفه ای را متوقف کنید

رضایی گفت انتظار می رود که آنها تصمیمات غیرحرفه ای خود را متوقف کنند. این افراد با کار و پول غیرحرفه ای صنعت آب را در پرآب ترین نقاط کشور تصاحب کرده اند و این یعنی کار غیرحرفه ای. اینها نمونه هایی از سرکوب است و باید متوقف شود.

وی تأکید کرد که چرا مردم ساحلی استان بوشهر مجبورند در آب بسوزند و حتی یک قطره آب نمی تواند در روزهای متوالی وارد خانه آنها شود ، بلکه با هزاران میلیارد کمک ، آب را به مرکز کشور می رساند.

یکی از اعضای کمیته اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از شما انتظار داریم این مسائل و مشکلات را حل کنید. این افراد ، که نه تنها شوهرشان ، بلکه همسرشان نیز قبل از غریبه ها می لرزید ، از حقوق بیشتری برخوردارند.

وی ادامه داد: کمبود آب و بیکاری عمده ترین مشکلات دشتستان است. مردم در طول این سالها رنج کشیده اند و ما انتظار داریم شما مطمئن شوید که این مشکلات در سال آینده رخ نخواهد داد.

رضایی دشتستان از اولویت تبدیل درختان نخل ، ساخت و توسعه بیمارستان ها ، تکمیل سد ، ساماندهی درختان نخل و خرید تضمینی خرما و تکمیل معابر یاد کرد.

دکمه بازگشت به بالا