اقتصادی

آیین نامه داخلی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران مجازی نهایی شد

اعضای کمیته مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی بررسی قوانین داخلی کمیسیون را با هدف آغاز بررسی محتوای پروژه در جلسه بعدی کمیته تکمیل کردند.

به گزارش رویداد برتر، آیین نامه داخلی کمیته حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در 17 ماده نهایی نهایی شده است، کار بررسی به پایان رسیده و نحوه رای گیری و تشکیل جلسات توسط نهادهای مسئول و ذی ربط تعیین می شود. .

رضا تقی پور انوری رئیس کمیسیون در پایان بازنگری آیین نامه گفت: قوانین بازنگری شده است، طرح در جلسات بعدی کمیته بررسی می شود، تاکید بر متن است. با مراجعه به کمیته، نسخه ها و عناوین مختلفی از طرح اعلام خواهد شد، اما برای ادامه بحث در فضای منطقی، همه بر روی نسخه ورودی دستورات تمرکز خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد: باید به این نکته هم توجه کنیم که وقتی مردم با کلیات موافق هستند، این توافق به این معنا نیست که با تمام جزئیات موافق هستند و ممکن است نقد، اصلاحی وجود داشته باشد، طرح در بحث ها بررسی می شود. به صورت پیش ثبت نام شده

در ادامه جلسه محسنیان از مرکز پژوهش های مجلس به تشریح پیشینه و کلیات این طرح پرداخت.

وی ضمن اشاره به اینکه مدیریت فضای مجازی یکی از دغدغه‌ها و مطالبات رهبری انقلاب است، به سوابق حقوقی کشورهای مختلف در این حوزه اشاره کرد.

محسنیان گفت: حداقل 7 شاخص در این حوزه در نقاط مختلف دنیا تعیین شده است، اما در کشور ما تنها در دو شاخص، به عنوان مثال آمریکا یکی از کشورهای پیشرو در قانون گذاری فضای مجازی است. .

محسنیان همچنین به قانون gdpr (قوانین عمومی اتحادیه اروپا برای حفاظت از داده های فضای مجازی) اشاره کرد و در بخشی دیگر گفت: در این طرح رویکرد ما حفظ حقوق کاربران از یک سو و ایجاد ظرفیت های داخلی مانند موتور جستجوی بومی است. و پیام رسان داخلی ون.

وی با اشاره به یک موتور جستجوی بومی چینی به نام بایدو و یک پیام رسان داخلی چینی به نام ویچت، گفت که این مدل با ترکیبی از مدل های چینی، روسی و اتحادیه اروپا دنبال می شود.

تقی پور رئیس این کمیته با اشاره به قانون gdpr اتحادیه اروپا در ادامه تذکر نماینده مرکز تحقیقات گفت: فضای بیرون اصرار دارد که این اقدام مجلس موضوعی جدید و عجیب است اما آنچه نیاز است. مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا