تغییر کاربری نعمات الهی، عامل نقمت است


رویداد برتر/ قم استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند به ما نعمت داده و همه نعمت ها فایده دارد، گفت: خداوند استفاده از همه نعمت ها را به ما وحی کرده است و اگر استفاده از نعمت خدا را تغییر داد، نعمت های خدا می تواند و تغییر دادن. شرم و وسیله.بدبختی بشر.

تغییر استفاده از نعمت های الهی مایه قصاص است

حجت الاسلام والمسلمین ناشر رفیعی معصومه(س) در تفسیر آیه 211 سوره بقره گفت: خداوند به پیامبر (بله) می گوید از بنی اسرائیل بخواه. چگونه خداوند معجزات فراوانی برای آنها فرستاد، در عوض بدانید که خداوند در عذاب سخت است.
وی با بیان اینکه خداوند به ما نعمتی داده است و هر نعمتی فایده ای دارد، گفت: خداوند به ما فرموده است که از هر نعمتی استفاده کنیم و اگر شخصی از نعمت خدا تغییر استفاده داد، وسیله برکت و بدبختی خداوند خواهد بود.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی از گناهان نعمت را تبدیل به قصاص می کند، افزود: خداوند در قرآن می فرماید نعمتی را که نصیب ما شده است تغییر نمی دهیم مگر اینکه خودتان آن را تغییر دهید زیرا نعمت با گناه تغییر می کند.
وی افزود: امام سجاد(ع) فرمود چهار گناه است که نعمت را تغییر می دهد، معروف و چهارمین نعمت کفر.
رفیعی با اشاره به آیه 212 سوره بقره گفت: برخی از ثروتمندان مکه مؤمنان فقیر را مسخره کردند و خداوند در این آیه می فرماید: «کافران زندگی دنیا را زیبا می کنند. مستمندان را مسخره کن، در حالی که تمسخر گناه بزرگی است.
وی گفت: خداوند همواره دین خود را به وسیله افراد مختلف یاری می کند و روزی پیامبر(ص) در مسجد نشسته بود و بسیاری از یاران فقیر او دور آنان نشستند; بسیاری از افراد کافر و متکبر وارد مسجد شدند و گفتند: این افراد را از خود دور کنید تا در کنار شما بنشینیم و به شما کمک کنیم. آنها نشستند و پیامبر (ص) به سجده افتاد و خدا را شکر کرد.
استاد حوزه علمیه گفت: آیات اول عباس سوره در سختی روی گرداندن از فقرا نازل شد که ثروتمندی نزد پیامبر (ص) رفت که مردی فقیر و نابینا وارد شد و پرسید که آیا ثروتمند هستید؟ مرد عصبانی شد و صورتش را برگرداند.
[۳:۲۴ بعدازظهر, ۱۴۰۰/۸/۲۷] محسن: سلام صبح بخیر ممنون

دکمه بازگشت به بالا