ورزش

تمجید فدراسیون بوکس آسیا از “شه‌بخش”

انجمن بوکس آسیا از عملکرد دانیال شهبخش به عنوان بوکسور سبک وزن ایرانی در جام جهانی 2021 صربستان تمجید کرد.

به گزارش رویداد برتر، پس از ماجرای دانیال شهبخش، بوکسور وزن 60 پوندی تیم ملی در مسابقات جهانی 2021 صربستان که اولین مدال ایران در تاریخ این رقابت ها را کسب کرد، انجمن بوکس آسیا (ASBC) واکنش نشان داد. تاریخچه و عملکرد تیم ملی ایران

انجمن بوکس آسیا درباره عملکرد بوکسورهای ایرانی نوشت:

مسابقات جهانی بوکس 2021 در بلگراد، پایتخت صربستان میزبانی می شود، جایی که بوکسورهای کشورهای در حال توسعه می توانند بدرخشند. ایران نیز از جمله کشورهایی بود که بوکسورهایش درخشیدند و در نهایت به مدال تاریخی دست یافتند.

دانیال شهبخش بوکسور وزن 60 کیلوگرم ایران نیز از آن دسته تیم هایی بود که عملکرد فوق العاده ای داشت و با اعتماد به نفس وارد رینگ شد. او مهارت‌های فنی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و تنها بوکسور ایرانی شد که توانست به نیمه‌نهایی وزن خود راه یابد و اولین مدال ایران را در تاریخ مسابقات کسب کند.

شاگردان علیرضا استکی در این دعواها. آنها با 10 وزن وارد رینگ شدند و 10 پیروزی مقابل حریف خود کسب کردند که عملکرد خوبی از سوی تیم ایران است. دانیال شهبخش دارنده مدال نقره آسیا بهترین بازیکن تیم ملی ایران بود که توانست حریفانی چون موسی چم و گوستاوو ریورا را شکست دهد. اوج درخشش شهبخش در برابر بوکسور باتجربه قرقیزستانی “موناربک سیتبک” بود که او را به یکی از 16 نفر تبدیل کرد.

شهبخش با عملکرد عالی و رقص پا خارق العاده خود بارها بوکسور باتجربه قرقیزی را با ضد حملات خود شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. هدایت این مرحله بر عهده ادگارس اسکوردلیس بوکسور لیتوانیایی بود که از سال 2006 در مسابقات بین المللی شرکت می کند. وی در این مرحله نیز با تکنیک پاک خود حریف خود را شکست داد تا به نیمه نهایی راه یابد و یک مدال برنز و یک سکه تاریخی هوایی برای بوکس ایران کسب کند. این اولین سکه ایران در تاریخ مسابقات جهانی بوکس بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا