سلامت و دانش

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز ماده 16 مراقبت، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 16 ملارد واقع در غرب استان تهران: ساماندهی معتادان متجاهر یکی از این مراکز است. مبارزه با مواد مخدر، این نیز یک اولویت برای جمهوری است و یک سازماندهی تمام عیار برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش گفت: پس از طی مراحل درمان، آموزش در درجه اول اهمیت قرار دارد و این دوره ها در مرکز برادری برگزار می شود.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: کسانی که در این مراکز هستند پس از سم زدایی و مراحل اولیه و همچنین اقدامات روانی، مهارت هایی را کسب می کنند که محصولات سفارش شده از این مجموعه های مهارتی را در خارج از مرکز و حتی بخشی از درآمد کسب می کنند. این افراد در حال بازگرداندن هستند.

یکی از مؤمنان گفت: به عبارت دیگر، اگر معتاد معالجه شود و مهارت نداشته باشد، درمان به تنهایی کافی نیست; بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان و از همه مهمتر آموزش و بازگشت به جامعه است.

وی گفت: این مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین نیز می توانند نقش مهمی در این امر ایفا کنند، زیرا دولت به تنهایی نمی تواند این موضوع را ساماندهی کند و رویکرد اجتماعی در این حوزه بسیار مهم است. به همین دلیل از همه خیرین و دست اندرکاران امر خیر می خواهیم که در این موضوع ورود کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مبارزه با مواد مخدر کشور؛ دبیرکل سازمان ملل در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف مراقبت و مراقبت از معتادان است که گریبانگیر بسیاری از خانواده ها می شود و از همه می خواهیم که برای بازگرداندن معتادان به جامعه تلاش کنند و در این راستا قوه قضاییه مجلس، ستاد.» در مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و بهزیستی برای بازگرداندن معتادان به جامعه تلاش می کند.

دکمه بازگشت به بالا