اقتصادی

سرمایه گذاری برای توسعه در شرکت‌های مخابرات یک الزام است

رویداد برتر/ قم مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه برای توسعه شرکت های مخابراتی نیاز به سرمایه گذاری است و از پایان آذرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه در مدت 9 ماه 120 میلیارد تن سرمایه گذاری کردیم، افزود: چون صنعت مخابرات باید جهش کند. کشور سرمایه گذاری کند، بنابراین وقتی درآمد مخابرات به هر دلیلی کاهش می یابد، این سرمایه در صنعت گردش نمی کند.

مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشستی خبری در قالب ویدئو کنفرانس با مناطق مخابراتی کشور، ضمن تشکر از اصحاب رسانه، گفت: فرهنگ یک شرکت مخابراتی بر این اصل استوار است که همیشه حق با مشتری است. سپس شرکت مخابرات وارد می شود و مسائل ارتباطی و زیرساختی کشور را از نزدیک رصد می کنیم و به خوبی از راه های پیش رو آگاه هستیم، مشکلات نیز قابل حل است.

سلطانی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار سامانه های شرکت مخابرات که تعداد تماس ها، نحوه پاسخگویی و مشکلات را در 24 ساعت شبانه روز ثبت می کنند، با حدود 6 میلیون مشترک به طور متوسط ​​85 درصد رضایت مشتریان را داریم. بنابراین تعداد مشترکین زیاد است و مخابرات گزینشی نیست و مجبور است در کلان شهرها به روستاها خدمات ارائه دهد و این پهنه جغرافیایی عظیم برای برخی از مشترکان ما مشکل ساز است. که طبیعی است، اما ما سعی می کنیم به سرعت پاسخ دهیم، اما این کافی نیست و برای بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایت مشتری اقداماتی انجام می دهیم.

وی ادامه داد: کیفیت شبکه نیز توسط سامانه های مرکز مانیتورینگ شرکت مخابرات رصد می شود و در حال حاضر از نظر کیفیت شبکه از استاندارد بهتر هستیم.

سلطانی در خصوص افزایش تعرفه گفت: تعرفه تلفن ثابت به هیچ وجه تغییر نکرد زیرا در سال 94 طرح کدگذاری به مخابرات ابلاغ شد که به نفع مردم بود و مبلغ دریافتی براساس مسافت بود. و ضربان قلب، طرح اجرا شده است.«کدگذاری مبحث مسافت متوقف شده است، بنابراین ضربان قلب را که محاسبه و اعلام کرده ایم نداریم و تصمیم گرفته شده است که موضوع مدل تعرفه تغییر کند تا جبران شود. از دست دادن کد نویسی

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بر اساس بند 90 بند 44، دولت نمی‌تواند دستورات یا وظایفی را به شرکت‌های خصوصی واگذار کند که به ضرر شرکت باشد و درآمد آنها را تحت الشعاع قرار دهد، خاطرنشان کرد: در داده‌های خارجی و داده‌های غیر تلفنی و شماره تعرفه 45 ریال برای 12 سال و تغییر نکرده است.

سلطانی در خصوص سرمایه گذاری تصریح کرد: از آنجایی که شرکت خصوصی سازی شده 45 هزار میلیارد دلار در زمینه کنفرانس تلفن همراه و تلفن ثابت سرمایه گذاری کرده است، اینکه بگوییم شرکت سرمایه گذاری نکرده است، بحث خوبی نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره فروش املاک مخابراتی در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در این بخش از پایان سال 99 تا 1400 با توجه به وضعیت بازار مزایده برگزار کردیم و برخی از املاک برای بازپرداخت بدهی در نظر گرفته شد. برای برخی از شرکت های تولیدی 800 میلیارد تومان ارزش داشت و بخش به صورت نقدی وارد شرکت مخابرات شد که از آن برای بهبود سرمایه گذاری کردیم.

سلطانی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در توسعه شرکت های مخابراتی و سرمایه گذاری 120 میلیارد تنی در 9 ماه از پایان آذرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه سال جاری الزامی است، افزود: با جهش صنعت مخابرات در کشور، حدود سالی 6-5 هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری شود، درآمدهای مخابرات به هر دلیلی کاهش می یابد، این سرمایه در صنعت گردش نمی کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در مذاکرات فیبر نوری دو قسمت زیرساخت و دسترسی وجود دارد، تصریح کرد: 175 هزار کیلومتر مجموع این دو قسمت سازه و دسترسی است و تمامی ارتباطات بین مراکز استان ها و شهرستان ها در ارتباط است. همه استان ها شرکت فیبر نوری و توسعه و دسترسی به این دو قسمت زیرساخت باید دست به دست هم دهد وگرنه از نظر دسترسی به تجهیزاتی که در ابتدا و انتهای فیبر نوری مورد استفاده قرار می گیرد دچار مشکل خواهیم شد و مجبور به خرید هستیم. شهرها، فیبر نوری موجود است اما برای دسترسی به آن نیاز است، تجهیزات آماده شده است.

سلطانی در خصوص شکایات شرکت های FCP خاطرنشان کرد: از نظر پهنای باند ثابت، 50 درصد کل کشور متعلق به شرکت مخابرات ایران و 50 درصد متعلق به شرکت های FCP است، اما این شرکت ها از زیرساخت های مخابراتی استفاده نمی کنند، بنابراین شرکت مخابرات به آن پایبند است. مقررات و پیروی از ارائه طرح های زیان ده به شرکت های FCP.

وی افزود: در سال 1400 استان هایی را ترجیح داده ایم که مشکلات بیشتری دارند و تلاش می کنیم با واگذاری منابع بیشتر به استان ها کمبود بحث زیرساختی را جبران کنیم.

سلطانی افزود: با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شخصی صحبت کردیم و از مشکلات شرکت مخابرات و حمایت خوب بخش‌های مختلف این وزارتخانه مطلع بودیم و تیم مشترکی را برای این وزارتخانه تشکیل دادیم تا در مورد توسعه، برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی صحبت کنیم. منابع مالی.”

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص سرقت کابل های مخابراتی یادآور شد: رایزنی هایی با نیروی انتظامی در استان ها در حال انجام است اما به هر حال به دلیل گستردگی مخابرات امکان بررسی همه جا وجود ندارد. هماهنگی نیز در اختیار پلیس و عدلی قرار گرفته است و این بازرسی ها نسبت به سال گذشته خسارات ناشی از سرقت کابل را کاهش داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا