اقتصادیکسب و کار برتر

سود سالانه سرمایه گذاری در دلار کانادا چقدر بوده است؟

مروری بر فرصت‌های سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا

سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا با در نظر گرفتن قیمت دلار کانادا با کارتخوان تورنتو،  یکی از راه‌های اخذ اقامت این کشور است. پیشرفت اقتصادی و شرایط خوب زندگی در کانادا باعث شده که افراد زیادی متقاضی مهاجرت به آن باشند. کانادا شرایط ویژه‌ای را برای این متقاضیان فراهم کرده است. یکی از این راه‌ها، سرمایه گذاری در کاناداست.

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور، برای اخذ اقامت اقدام کنند. هریک از استان‌های کشور کانادا برنامه سرمایه‌گذاری مختص خود را دارد که شرایط هر یک از آنها متفاوت است. استان بریتیش کلمبیا (British Columbia) واقع در غربی‌ترین قسمت این کشور برنامه سرمایه گذاری 100 هزار دلاری در کانادا را فراهم کرده که قصد داریم در ادامه بیشتر درمورد این نوع سرمایه‌گذاری توضیح دهیم.

بهترین سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا

فرصت سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا برای متقاضیان مهاجرت به این کشور و خانواده‌های آنها فراهم شده است. این برنامه بخشی از برنامه سرمایه‌گذاری استانی کانادا در بریتیش کلمبیا (BCPNP) است. پس برای صاحبان مشاغل و مدیران باتجربه که توانایی مالی و دانش لازم برای ایجاد یا بهبود کسب‌وکار کانادایی را دارند، بهترین گزینه است. هدف این برنامه تحریک رشد اقتصادی و ایجاد شغل در بریتیش کلمبیا است.

به کارآفرینان مهاجری که برای شرکت در این برنامه انتخاب می‌شوند، مجوز کار دو ساله داده می‌شود. این مجوز به مدت 18 ماه اعتبار دارد و کارآفرین باید طی این مدت کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند. شرکت‌کنندگانی که تمام الزامات مهاجرت تجاری بریتیش کلمبیا را با موفقیت انجام می‌دهند، نامزدهای استانی می‌شوند. نامزدها و اعضای خانواده‌شان واجد شرایط اقامت دائم سریع در کانادا هستند.

انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران استانی در مدت زمانی که در بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنند، به فعالیت تجاری خود ادامه دهند، اما الزامی برای این فعالیت‌ها وجود ندارد.

شرایط سرمایه گذاری 100 هزار دلاری در کانادا

برای شروع یک سرمایه گذاری 100 هزار دلاری در کانادا، همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، باید از طریق سرمایه گذاری استانی اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری استانی کانادا و اطلاعاتی در باب دلار در صرافی تورنتو با کارتخوان، مطلب پیشنهادی زیر را مطالعه کنید:

از میان استان‌های کانادا، در سال 2019 بریتیش کلمبیا (BC)، برنامه مهاجرت تجاری جدیدی را برای تسهیل اقامت کارآفرینان مهاجر در جوامع کم‌جمعیت، در این استان راه‌اندازی کرد. این مناطق باید جمعیتی کمتر از 75 هزار نفر داشته باشند. در ادامه شرایط سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا بیان شده است که عبارت‌اند از:

  • حداقل دارایی خالص شخصی، 300000 دلار کانادا
  • حداقل 3 سال تجربه مالکیت یک کسب‌وکار یا 4 سال تجربه مدیریت یک تجارت در پنج سال گذشته
  • ایجاد یک شغل جدید برای یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم در BCتوسط کسب‌وکار پیشنهادی
  • داشتن حداقل 51 درصد از سرمایه‌گذاری پیشنهادی
  • سرمایه گذاری متقاضی حداقل به میزان 100000 دلار کانادا در کسب‌وکار پیشنهادی

هر یک از این شروط اهمیت زیادی دارد و برنامه سرمایه گذاری 100 هزار دلاری در کانادا، تنها متقاضیان واجد شرایط را به اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا دعوت می‌کند. پس، اگر به عنوان کارآفرین قصد ثبت‌نام در این برنامه مهاجرتی را دارید، قبل از ثبت نام مطمئن شوید که واجد شرایط هستید.

دلار بخریم یا طلا؟ | برای سرمایه گذاری خرید دلار بهتر است یا طلا؟

بین سرمایه گذاری در طلا یا دلار، خرید طلا بهتر از دلار است چراکه در صورت رشد قیمت دلار، قیمت طلا نیز بیشتر می‌شود. علاوه بر این، قیمت دلار توسط سیاست‌ها و اقدامات دولت کنترل می‌شود و ممکن است قوانین نانوشته‌ی یک شبه‌ای برای خرید و فروش آن اعلام شود. دومین مزیت سرمایه گذاری در طلا نسبت به دلار، امکان خرید طلا به روشهای مختلف (طلای فیزیکی و مجازی) است.

در ادامه، راهنمای جامعی در خصوص سرمایه گذاری در این دو ابزار مالی به همراه جدیدترین آمار بازدهی طلا و دلار در سالهای گذشته را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید بر اساس شرایط اقتصادی ایران و شرایط سرمایه گذاری ِ خود به این پرسش که «طلا بخریم یا دلار؟» پاسخ دهید.

برای سرمایه گذاری خرید دلار بهتر است یا طلا؟

همان طور که پیشتر اشاره شد، در شرایط تورم‌زای کنونی که همچنان احتمال افزایش قیمت طلا و دلار وجود دارد، سرمایه گذاری در طلا بهتر از دلار است.

برای خرید دلار یا طلا بایستی بتوانید شرایط اقتصاد کلان ایران و جهان را تحلیل کنید. برای مثال اگر به این نتیجه رسیدید که رشد تورم و نقدینگی در آینده بیشتر خواهد شد و امکان کنترل قیمت ارز توسط دولت نیز وجود خواهد داشت بهتر است بین طلا یا دلار، گزینه طلا را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

آیا همواره، سرمایه گذاری در طلا بهتر از دلار است؟

پاسخ به پرسش ِ دلار بخریم یا طلا؟ در شرایط کنونی، بیشتر حول محور طلا و سرمایه گذاری در آن می‌چرخد، با این وجود، امکان کسب بازدهی مناسب با خرید و فروش دلار در زمان‌های مناسب نیز وجود دارد. بنابراین نمی‌توان به طور قطعی خرید طلا را به دلار برتری دارد چون به هر حال، کنترل قیمت دلار توسط دولت برای همیشه ممکن نیست و نهایتا در یک برهه زمانی، قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

علل برتری سرمایه گذاری در طلا نسبت به دلار چیست؟

در این قسمت دلایل بهتر بودن خرید طلا نسبت به دلار را بررسی خواهیم کرد. در نتیجه شما خواهید توانست به این پرسش که «الان طلا بخرم یا نه؟» پاسخ دهید.

  • قیمت طلا همچون دلار توسط دولت کنترل نمی‌شود.
  • خرید طلا تقریبا مساوی بهره بردن از افزایش قیمت دلار (و حتی بیشتر از آن) است چون این دو رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند، بدین معنی که با افزایش قیمت دلار، قیمت طلا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  • خرید طلا (طلای مجازی در بورس یا بازار جهانی فارکس) همچون دلار، خطرات و ریسک سرقت و تقلب را ندارد.

بررسی سرمایه گذاری در دلار نسبت به طلا

خرید دلار در صورتی که در قیمت دلار کانادا با کارتخوان پایین و کمتر از ارزش ذاتی آن صورت بگیرد، بازدهی مناسبی را نصیب فرد خواهد کرد. علاوه بر این می‌توان از تحلیل تکنیکال و تحلیل شرایط اقتصادی برای یافتن بهترین زمان خرید دلار استفاده کرد. با این وجود، مهمترین فاکتور برای داشتن یک سرمایه گذاری موفق در دلار، محاسبه ارزش ذاتی دلار و خرید در مواقعی است که قیمت دلار نسبت به ارزش ِ آن کمتر باشد.

دکمه بازگشت به بالا