اقتصادی

افزایش پلکانی تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تعرفه های گروه های چند منظوره زیر به تدریج افزایش خواهد یافت.

به گزارش رویداد برتر، سیدجلال نورموسوی اظهار کرد: بر اساس بند ب ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها، هیئت وزیران می‌تواند قیمت منابع انرژی را بر اساس نیازی که تشخیص می‌دهد تعدیل کند که از سطوح مصرف بالاتر محاسبه و به دست می‌آید.

وی ادامه داد: با این حال مشترکان عادی و حتی مشترکان جامعه امداد و سازمان بهزیستی در صورت تجاوز از این سقف مصرف (از پله سوم) باید هزینه بیشتری بپردازند که در مرحله چهارم 40 درصد افزایش یافته است. . سفارش تا پله دوازدهم نیز 40 درصد افزایش یافت تا در مرحله پایانی به 1955 تومان رسید.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بیان می کند که در تبصره 8 (ی) ذکر شده است که بقیه پله ها که به اصطلاح ، باید کسری های موجود در این افزونگی را جبران کند، گفت: و در ادامه بند «ی» مجدداً با تاکید بر میزان دریافتی از مشترکان پرمصرف نباید کمتر از میزان افزونگی باشد که البته تمهیدات لازم وجود دارد. ، این موضوع جبران می شود و شاید به دلیل فرهنگ سازی مصرف مردم رو به کاهش است.

بر اساس اعلام وزارت نفت، نورموسوی با اشاره به اینکه دامنه سرمای اوایل امسال باعث افزایش برد سرما و به تبع آن میزان مصرف شده است، خاطرنشان کرد: آمارهای ما نشان می دهد که با ورود به جبهه سرما، مصرف گاز کشور به افزایش یافت. 536. میلیون مترمکعب در بخش صنایع خانگی، تجاری و خرد رشد داشته اند در حالی که با توجه به تغییرات دمایی، مصرف در حال حاضر به 475 میلیون متر مکعب در روز رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است که قابل توجه است. شکل.

وی یکی از ابزارهای تنظیم مصرف را ابزار قیمت دانست و ادامه داد: البته مدیریت مصرف ابزارهای غیرقیمتی نیز دارد که مهم ترین آن بحث فرهنگی است. پیش بینی ما این است که بازیافت در این بخش انرژی تعدیل قیمت مطلوب را داشته باشد که بدون شک محقق خواهد شد در حالی که عامل قیمت در هر صورت بازدارنده است و در این شکی نیست.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در پایان از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف بهینه و همراهی شرکت گاز ایران در حمل و نقل پایدار و ایمن گاز طبیعی در سرما. فصل

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا