خارجی

باراک: لفاظی علیه ایران به قیمت تضعیف اسرائیل تمام می‌شود

یدیعوت آحارونوت همچنین در ستونی از روزنامه نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق، در صورت شکست دیپلماسی با ایران، در ارائه طرح جایگزین ناکام بوده است.

وی در ادامه گفت که ایران تنها چند ماه تا آستانه هسته ای فاصله دارد و بنت تنها علیه ایران صحبت می کند.

باراک گفت: «اسرائیل باید در بدترین شرایط نهایت تلاش خود را انجام دهد و نیاز فوری به همکاری نزدیک با واشنگتن برای دستیابی به اهداف مشترک مانند جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور دارای سلاح هسته ای وجود دارد».

نخست وزیر پیشین اسرائیل گفت: «هیچ زمانی برای بحث آزاد و سرزنش متقابل وجود ندارد».

وی گفت: “بی ادبی و لفاظی های توخالی شما راهی برای ادامه نیست، بلکه تنها اسرائیل را تضعیف می کند و توانایی آن را برای دفاع از خود به حداقل می رساند.”

ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین اسرائیل نیز در سخنرانی چند روز پیش خود از نیات لفاظی مقامات این کشور نسبت به ایران خبر داد.

اولمرت در سخنان خود تصریح کرد که تمام تدارکات و اقداماتی که اسرائیل مدعی انجام حمله به ایران است، به جای آسیب رساندن به برنامه هسته ای تهران، با هدف ارعاب آمریکایی ها است.

این مقام سابق صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل هرگز به تاسیسات هسته ای ایران حمله نخواهد کرد، 10 سال پیش به این نتیجه رسید که تخصیص پول و آماده سازی ارتش برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران تنها میلیاردها دلار هزینه دارد.

این اظهارات به این دلیل بیان شد که رژیم صهیونیستی تنها سلاح هسته ای در منطقه غرب آسیا را در اختیار دارد و گفته می شود این رژیم بیش از 90 کلاهک هسته ای در زرادخانه هسته ای خود دارد. از سوی دیگر، این رژیم دارای مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت حداقل 200 سلاح هسته ای دیگر در زرادخانه خود است.

311311

دکمه بازگشت به بالا